۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۱۹

از سوی دادگاه استانبول؛

رای دادگاه "ارگنه کن" صادر شد/ 129 سال زندان برای ژنرال سابق

رای دادگاه "ارگنه کن" صادر شد/ 129 سال زندان برای ژنرال سابق

دادگاه استانبول بعد ازظهر امروز حکم محکومیت 300 متهم به کودتا را صادر کرد که بر اساس آن رئیس سابق ستاد مشترک ارتش ترکیه به 129 سال زندان محکوم شده است. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، اغلب 300 متهمی که در پرونده ارگنه کن متهم به کودتا علیه دولت رجب طیب اردوغان بودند، به حبس بلند مدت محکوم شدند.

بر همین اساس، علاوه بر رئیس سابق ستاد مشترک ارتش ترکیه که به 129 سال زندان محکوم شده رئیس یکی از احزاب چپ گرای این کشور نیز به 117 سال زندان محکوم شده است.

راشا تودی از استقرار نزدیک به 10 هزار نیروی امنیتی در نزدیکی دادگاه و زندان محل نگهداری این متهمان خبر داده است.

بر اساس این گزارش، 13 دستگاه خودرو آب پاش نیز در نزدیکی دادگاه مستقر هستند تا از بروز آشوب از سوی طرفداران متهمان جلوگیری کنند.

ارگنه كن به سازمان مخفی و ملی گرای افراطی در تركيه اطلاق می شود كه اعضای آن پيوندهایی با نيروهای امنيتی و نظامی تركيه دارند.

اين گروه متهم به تروريسم در تركيه است و القاب متفاوتی چون اوراسياگراها يا انزواطلب به آنها نسبت داده می شود. اعضای اين گروه خود را به عنوان مدافعان سكولاريسم و حاكميت ملی معرفی می كنند.

بر اساس ادعانامه دادگاه، اين گروه خود را حافظان منافع ملی می دانند كه مخالف حاكميت حزب عدالت و توسعه هستند چون كه معتقدند اين حزب تركيه را تسليم منافع غرب خواهد كرد.

کد خبر 2110686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha