۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۱

معاون وزير خارجه ايتاليا در دیدار نهاوندیان:

ایتالیا با در شرایط جدید خواستار گسترش همکاری‌ تجاری با ایران است 

ایتالیا با در شرایط جدید خواستار گسترش همکاری‌ تجاری با ایران است 

معاون وزير امور خارجه ايتاليا در دیدار سرپرست نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد : ايتاليا با مشاهده و درک شرايط جديد ايران تمايل دارد همکاري‌هاي خود را با اين کشور در عرصه‌هاي مختلف از جمله در زمينه‌هاي فرهنگي و حوزه‌هاي قانوني تجاري با تبادل هيأت‌هاي اقتصادي گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد نهاونديان در ديدار معاون وزير امور خارجه ايتاليا با وی در تهران ، ضمن تشکر از پيام تبريک رييس‌جمهور و نخست‌وزير ايتاليا به مناسبت انتخاب و آغاز بکار حسن روحاني به عنوان رييس‌جمهوري اسلامي ايران، گفت: تهران و رم سوابق همکاري دوستانه و قابل اعتمادي دارند و زمينه‌هاي فراواني نيز براي تداوم و گسترش اين روابط و همکاري‌ها وجود دارد.

نهاونديان افزود: امروز با حضور پرمعناي مردم در انتخابات و حمايت مردم و رهبري از رويکرد حکمت‌آميز دولت شرايط و فضاي جديدي براي آغاز دوران تازه‌اي از روابط کشورهاي مختلف با ايران بوجود آمده است و دولت جمهوري اسلامي ايران آماده است مناسبات و تعاملات خود را با همه کشورها گسترش دهد و با نگاه برد–برد براي مسايل موجود، به راه‌حل قابل تفاهم براساس احترام و منافع متقابل دست يابد.
 
سرپرست نهاد رياست جمهوري ضمن تأکيد بر سياست توانمندسازي بخش خصوصي، در اقتصاد نوين ايران، اتاق مشترک بازرگاني ايران و ايتاليا را جزو فعال‌ترين اتاق‌هاي مشترک برشمرد و ضمن تاکيد بر راهگشا بودن توسعه مبادلات از طريق بخش خصوصي، ايتاليا و اروپا را تشويق به اتخاذ تدابير جديد و ابتکار عمل در جهت استفاده از همکاري‌هاي اقتصادي براي حل مسايل سياسي .
 
لابو پيستللي معاون وزير امور خارجه ايتاليا نيز در اين ديدار ضمن ابلاغ پيام کتبي نخست‌وزير ايتاليا جهت تقديم به دکتر حسن روحاني رييس‌جمهور کشورمان، اظهار داشت: ايتاليا با مشاهده و درک شرايط جديد ايران تمايل دارد همکاري‌هاي خود را با اين کشور در عرصه‌هاي مختلف از جمله در زمينه‌هاي فرهنگي و حوزه‌هاي قانوني تجاري با تبادل هيأت‌هاي اقتصادي گسترش دهد.
 
وي همچنين بر تمايل دوباره کشورش جهت مشارکت با جمهوري اسلامي ايران در بازسازي افغانستان بويژه پس از تاريخ تعيين‌ شده براي خروج نيروهاي خارجي از اين کشور، تأکيد کرد.
کد خبر 2111932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha