۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۶

کتاب جامع سلامت کودک به بازار کتاب آمد

کتاب جامع سلامت کودک به بازار کتاب آمد

کتاب جامع سلامت کودک که توسط آکادمی متخصصان آمریکا تالیف شده، راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب جامع سلامت کودک تحت سرپرستی و مدیریت ویراستاران برجسته نشریات پزشکی کودکان، پروفسور استیون پی شلو و پروفسور تانیا رمر آلتمن و همکاری بیش از 100 نفر از دارندگان فوق تخصص کودکان و هیئت بازبین ویراستاران، با روشی ساده و قابل قبول نوشته شده و دربرگیرنده بیش از 350 طرح و نمودار مفید و سودمند است.

این کتاب توسط آکادمی متخصصان آمریکا تالیف شده و با ترجمه دکتر تقی عضدی، متخصص بیماری‌های کودکان و مشاور تغذیه شیرخواران و کودکان، از سوی نشر تیمورزاده به چاپ رسیده است. سیداحمد سیادتی، مریم رزاقی آذر و منصور بهرامی نیز بر این کتاب که در قطح رحلی به چاپ رسیده، مقدمه نوشته‌اند.

کتاب جامع سلامت کودک نخست به مسائل پیش از به دنیا آمدن کودک پرداخته و آماده‌سازی فضای خانه و خانواده برای ورود عضو جدید مورد نظر قرار داده است. تولد و اولین دقایق بعد از آن، مراقبت‌های اولیه از نوزاد، تغذیه شیر‌خوار شما، اولین ماه زندگی، یک تا سه ماهگی و چهار تا هفت ماهگی از بخش‌های این کتاب است که با تناسب به اسامی بخش‌ها، مطالب مربوطه را در بر دارد.

همچنین برخی بیماری‌های‌ متداول مثل بیماری‌های دستگاه گوارشی، مسمویت‌های غذایی، مشکلات گوش و حلق و بینی و مشکلات تنفسی، در ادامه مطالب این کتاب مورد اشاره قرار گرفته است.

از ویژگی‌های این کتاب، در نظر گرفتن کودک به عنوان موجودی مستقل و با خصوصیات جسمی و عاطفی کاملاً متفاوت با بزرگسالان است. از دیگر ویژگی‌های آن، تاکید کتاب بر اهمیت دوران بارداری در سلامت آینده کودک است و برخلاف بسیاری از منابع دیگر، آغاز مراقبت از کودک را لحظه شروع بارداری می‌داند.

این کتاب در عین حال که راهنمای خوبی برای والدین کودکان زیر 5 سال است، هرگز جایگزین مراجعه به پزشک متخصص کودکان نخواهد شد و حتی قسمتی از کتاب هم به نحوه انتخاب پزشک متخصص کودکان اختصاص داده شده است.

«کتاب جامع سلامت کودک» از سوی نشر تیمور‌‌زاده در 604 صفحه مصور با قیمت 65‌ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 2116610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha