۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۰۴

جنتی در جمع خبرنگاران:

واکنش وزیر ارشاد به سوالی درباره ناشران تعلیقی/ همه سینماگران زیر پوشش یک خانه سینما فعالیت کنند

واکنش وزیر ارشاد به سوالی درباره ناشران تعلیقی/ همه سینماگران زیر پوشش یک خانه سینما فعالیت کنند

وزیر ارشاد با بیان اینکه برخی اختلافات و تنش‌ها موجب افت فعالیت سینماگران شده است، گفت: تلاشمان بر این است که همه سینماگران تحت پوشش یک خانه سینما فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز یکشنبه 17 شهریور و پس از دیدار و گفتگو با عبدالمنعم بن منصور الحسنی وزیر اطلاع رسانی پادشاهی عمان و هیئت همراه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر چه مولفه‌هایی را برای تغییر در معاونت‌های فرهنگی و مطبوعاتی وزارت ارشاد مدنظر دارید؟ پاسخ نداد و تنها گفت: این بحث‌های ریز را نباید اینجا مطرح کنیم و باید سئوال اساسی‌تری بپرسید.

وی همچنین شایعه انحلال خانه سینما را تلویحا تکذیب کرد و یادآور شد: خود من این موضوع را تکذیب کردم و در واقع اصلا این مسئله گفته نشده بود. من نمی‌دانم این خبر از کجا اعلام شده بود.

جنتی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا مصوبه‌های دولت قبلی که قرار است بازنگری شود، مصوبه مربوط به خانه اصناف سینما ایران را که به خانه سینما 2 معروف شده است، کامل می‌شود؟ گفت: ما نباید از خانه سینما 1 و 2 حرف بزنیم. قرار ما این است که همه سینماگران تحت یک صف و یک پوشش دور هم جمع شوند و با انسجام و همدلی زیر پوشش یک خانه سینما و در چارچوب‌های قانونی همکاری کنند.

وی همچنین گفت: انشاءالله آن‌ها در آینده مجمع خودشان را تشکیل خواهند داد و در یک انتخابات آزاد هیئت مدیره و مدیرعامل خود را انتخاب می‌کنند. قرار ما هم بر این است که با همدلی کار کنند و برخی اختلافات و تنش‌هایی که مانع کار سینماگران و موجب افت فعالیت آن‌ها شده است، کنار بگذارند. الان دوره، دوره همکاری است و دوره اختلاف نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سئوال دیگر خبرنگار مهر هم در خصوص سرنوشت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و احتمال بازگشایی آن با برنامه علی جنتی گفت: این را بعدا اعلام می‌کنم.

وزیر ارشاد به این سئوال که آیا برای سینماگران خبر خوشی هم دارید؟ این گونه پاسخ داد: این را از آقای ایوبی بپرسید، ولی می‌دانم که ایشان خبر خوشی دارند.

وی به سئوالی پیرامون برنامه‌اش در خصوص ناشران تعلیقی هم اینگونه پاسخ داد: من قرارم این نیست که به این نوع سئوالات جزیی جواب بدهم و شما لطف کنید سئوالات کلی بپرسید. این همه حرف حسابی در فرهنگ و هنر و سینما دارید و آن وقت شما می‌روید سراغ مسائل جزیی.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سئوال دیگر این خبرنگاران که نظر جنتی را درباره وضعیت آتی نشر چشمه جویا شد با یک سئوال پاسخ داد و از او پرسید: شما دارید نظر خودتان را ابلاغ می‌فرمایید؟ که خبرنگار سئوال کننده پاسخ داد: خیر، این حکمی است که برای این ناشر صادر شده و بر اساس آن، او نمی‌تواند فعالیت کند که جنتی هم در پاسخ سری تکان داد و گفت: بسیار خوب!

جنتی پیش از پاسخ به سئوالات خبرنگاران از طرح «کتابرانه» که ابداع یک زن و شوهر جوان است و در آن کتاب‌ها به صورت سیار برای مطالعه در اختیار مردم قرار می‌گیرد، بازدید کرد و نظر خود را درباره این طرح این گونه بیان کرد: این افتخار خیلی خوبی است که یک زن و شوهر بدون هیچ گونه چشمداشت و توقعی خودشان ماشینی را با کتاب پر کردند و در شهر می‌گردانند و احیانا برخی افراد را هم سوار می‌کنند تا به مقصد برسانند و در طول راه کتاب به آن‌ها می‌رسانند و معرفی می‌کنند و آن‌ها را به کتابخوانی تشویق می‌کنند.

جنتی در حمایت از این فعالیت‌ها برای تشویق مردم به کتابخوانی تاکید کرد و گفت: باید از این نوع فعالیت‌ها حمایت کرد. این‌ها هم باید بتوانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند و همچنین الگوی خود را به مردم معرفی کنند. صدا و سیما هم باید کمک کند که این الگو معرفی شود تا سایرین هم از این روش‌ها برای گسترش فرهنگ کتابخوانی پیروی کنند.

کد خبر 2131270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha