۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۵۸

تشریح برنامه‌های حوزه اطلاع‌رساني وزارت بهداشت/ تعامل مناسب با رسانه ها

تشریح برنامه‌های حوزه اطلاع‌رساني وزارت بهداشت/ تعامل مناسب با رسانه ها

رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت برنامه‌هاي جديد حوزه اطلاع‌رساني اين وزارتخانه را تشريح كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر عباس زارع‌نژاد با بيان اينكه يكي از مهمترين اهداف نظام، حفظ، تأمين و ارتقاء سطح سلامت همه افراد جامعه است كه به اين مهم در اسناد بالادستي تاكيد فراوان شده است، گفت: متأسفانه در دوره‌هاي مختلف هيچگاه سلامت جامعه دغدغه و جزء اولويت اول حاكميت نبوده كه نتيجه آن بروز چالشهاي متعدد طي ادوار گذشته بوده به شكلي كه هر دولتي در حوزه سلامت، وارث مشكلات عديده ناشي از نگاه نادرست دولتمردان گذشته است.

وي تأمين نيروي انساني و منابع لازم حوزه ارتباطات متناسب با ساختار جديد ابلاغي دولت و تمركز مديريتي و سياستگذاري در كليه فعاليت‌هاي ارتباطي و فرهنگي حوزه سلامت را از مهم‌ترين ملزومات فعاليت مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت عنوان كرد و افزود: حوزه ارتباطات و روابط عمومي با توجه به ماموريتها و وظايف خود مي‌تواند در ايجاد همگرايي بين اجزاي جامعه، يعني دولت، ملت و حاكميت براي رفع چالش‌هاي نظام سلامت نقش كليدي ايفا نمايد.

رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، تدوين پيوست فرهنگي، آموزشي و تبليغاتي را از ديگر برنامه‌هاي حوزه اطلاع‌رساني نظام سلامت عنوان كرد و گفت: هدف از تدوين پيوست فرهنگي براي برنامه‌هاي نظام سلامت اين است كه با اجراي آن، همبستگي بين اجزاي جامعه شامل بخشهاي مختلف دولت و مردم ايجاد شود كه اين مسئله مهمترين عامل در اجراي موفق برنامه‌هاي جامع نظام سلامت خواهد بود.

زارع‌نژاد تدوين پيوست فرهنگي را شامل برنامه‌هاي پزشك خانواده، سلامت خانواده، سلامت محيط كار، سلامت روان، بيماريهاي واگير و غيرواگير، سياست‌هاي تجويز و مصرف دارو و تجهيزات پزشكي، توليد و عرضه مواد خوراكي، آشاميدني و بهداشتي، افزايش سهم سرانه سلامت از بودجه عمومي، خيرين سلامت، توسعه طب ايراني - اسلامي و گردشگري سلامت دانست و يادآور شد: پيوست فرهنگي، آموزشي و تبليغاتي كليه فعاليت‌ها و برنامه‌هاي مورد نياز، استفاده از همه ابزارهاي ارتباطي به منظور آموزش عمومي و ارتقاي فرهنگي و سواد سلامت آحاد مردم و جلب حمايت مراكز سياستگذار و تصميم‌ساز حاكميتي را شامل مي‌شود.

وي در تشریح گفت: در یکی از جلسات شوراي معاونين، پیشنهاد تشكيل كارگروه‌هاي موقتي، متشكل از صاحبنظران حوزه سلامت در حوزه های مختلف و متخصصين امر ارتباطات مطرح خواهد شد و تدوين پیوست در جلسات این کارگروهها طي بازه زماني سه ماهه خواهد بود. اين برنامه‌ها بعد از تدوين براي اجرا به معاونت‌ها و حوزه‌هاي مرتبط ابلاغ و توسط يك كارگروه دائمي پايش و نظارت، ارزيابي و كنترل خواهد شد.

رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت در ادامه به برنامه‌هاي حوزه اطلاع‌رساني سلامت پرداخت و تعامل مناسب با رسانه‌ها اعم از ديداري، شنيداري، مكتوب، خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني را از جمله برنامه‌هاي اين حوزه عنوان كرد.

وي همچنين ارتقاي محتوايي پايگاه خبري و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت (وب‌دا) و امكان سنجي دريافت مجوز خبرگزاري براي اين پايگاه خبري را از ديگر برنامه‌هاي حوزه اطلاع‌رساني اعلام كرد.

زارع‌نژاد به اهميت همكاريهاي درون سازماني در ستاد وزارتخانه و دستگاهها اشاره كرد و گفت: تعامل تنگاتنگ بين حوزه روابط عمومي و وزارتي به منظور مديريت برنامه‌هاي وزير بهداشت، بازمهندسي حوزه ارتباطات معاونت‌ها و تدوين شرح وظايف و ماموريت‌هاي رابطين روابط عمومي معاونت‌ها، تشكيل شوراي هماهنگي روابط عمومي دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي وابسته و كميسيون‌هاي منطقه‌اي و برگزاري دوره‌هاي آموزشي به منظور توانمندسازي مديران و كارشناسان روابط عمومي حوزه‌هاي وابسته از مهم‌ترين برنامه‌هاي مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني خواهد بود.

کد خبر 2136559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha