۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۱

پیگیری مهر/

آبرسانی به روستای بند محمد عبدالله آغاز شد/ تصویب سه میلیارد ریال اعتبار

آبرسانی به روستای بند محمد عبدالله آغاز شد/ تصویب سه میلیارد ریال اعتبار

بوشهر – خبرگزاری مهر: در مراسمی با حضور مسئولان، آبرسانی به روستای بند محمد عبدالله آب‌پخش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش گزارشی در ارتباط با وضعیت آب و برق و تلفن روستای بند محمد عبدالله در خبرگزاری مهر منتشر شد و در این گزارش به بیان مشکلات و خواسته‌های مردم این روستا پرداخته شد.

در همین راستا، طی مراسمی که عصر شنبه در این روستا با حضور معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، نماینده شهرستان دشتستان، مسئولان شهرستان دشتستان و مسئولان بخش آب‌پخش برگزار شد، آبرسانی به روستای بند محمد عبدالله آغاز شد.

رسیدگی بیشتر به نقاط کمترتوسعه‌یافته در سرلوحه برنامه‌های استان است

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، توجه به روستاها به ویژه اجرای طرح‌های زیر ساختی را در اولویت برنامه‌های امسال استان بوشهر دانست و گفت: استان بوشهر دارای مناطق روستایی کم برخوردار است که امسال ضمن بهره‌مندی این روستاها از خدمات اولیه آب، برق و تلفن، طرح‌های زیر بنایی آنها هم اجرا می‌شود.

شاپور رستمی، با بیان اینکه استاندار بوشهر بر رسیدگی بیشتر به نقاط کمتر توسعه یافته در سرلوحه برنامه‌های استان قرار داده است، تاکید کرد: خدمات‌رسانی مطلوب و بهینه از مهم‌‌ترین رسالت مسئولان است و تفکر و دیدگاه مسئولان در استان باید نسبت به گذشته تغییر یابد و به وضعیت معیشتی و اشتغال روستائیان توجه ویژه‌ای کنند.

وی با اشاره به اینکه روستای بند محمد عبدالله با وجود اینکه دارای جمعیت اندکی است ولی باید به آن خدمات رسانی شود، افزود: این روستا دارای نقاط قوت اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی و دامداری است که با ارائه خدمات زیربنایی، آثار مثبتی برای اهالی منطقه و حتی بخش دارد.

توسعه مبلمان 14 روستای استان بوشهر

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تاکید کرد: این روستا علاوه بر اجرای طرح‌های برقرسانی و آبرسانی، مقاوم سازی هم می‌شود که بنیاد مسکن این وظیفه مهم را اجرایی خواهد کرد.

رستمی از جهاد کشاورزی استان بوشهر خواست با توجه به استعداد های مهم دامپروری، دامداری و کشاورزی در منطقه بند محمد عبدالله به اجرای زیرساخت‌های این طرح‌های اقتصادی توجه کند و امسال که سال حماسه اقتصادی است ، شاهد تحول اقتصادی در این روستا باشیم.

وی اضافه کرد: امسال به زیرساخت‌های روستاها توجه ویژه شده است به‌گونه‌ای که مبلمان 41 روستا در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

لزوم اجرای طرح‌های زیربنایی حتی در روستاهای کم‌جمعیت

نماینده مردم دشتستان در مجلس هم خدمت کردن به مردم محروم چه در روستا چه در شهر را وظیفه مهم دولت مردان  دانست و تصریح کرد: اجرای طرح‌های زیر بنایی حتی درروستاهای کم جمعیت ازوظایف مهم مسئولان در نظام اسلامی است.

موسوی‌نژاد بیان کرد: تفاوت نظام اسلامی با نظام سرمایه داری درهمین است که در نظام سرمایه‌داری با توجه به وضعیت اقتصادی آن منطقه و برگشت سرمایه اقدام به اجرای طرح می‌کند در حالی که در نظام اسلامی با توجه به محرومیت مردم ومنطقه اقدام به خدمات رسانی می‌شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس در ادامه تاکید کرد: اگر روستای بند عبدالله کم جمعیت است ولی خدمات ارائه کردن باید صورت بگیرد.

استان بوشهر از نظر تامین کننده آب شرب دچار کمبودهای زیادی است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه خدمت رسانی بهینه سرلوحه برنامه‌های این شرکت است گفت: استان بوشهر از نظر تامین کننده آب شرب دچار کمبودهای زیادی است به‌گونه‌ای که بیش از 90 درصد منبع تامین کننده آب شرب استان بوشهر از خطوط آبرسانی کوثر در استان کهکیلویه و بویر احمد و خط آبرسانی کازرون در استان فارس تامین می‌شود.

حیدر دهقانی با اشاره به اینکه وجود سواحل خلیج فارس موهبت الهی برای تامین کننده آب شرب در استان بوشهر است گفت: ایجاد تاسیسات آب شیرین کن در کنار ساحل خلیج فارس می‌توانند به‌عنوان منبع مهمی در تامین آب شرب استان باشد چراکه عملیات ساخت تاسیسات آب شیرین کن بوشهر و کنگان به همت بخش خصوصی به‌زودی آغاز خواهد شد و روزانه بیش از 10 هزار مترمکعب آب به منابع ابی استان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر آن 4 سایت آب شیرین کن در شهرهای دلوار، دیلم، گناوه و عسلویه طراحی شده است، گفت: با اجرایی شدن این تاسیسات روزانه 60 هزار متر مکعب آب به منابع آبی استان افزوده خواهد شد.

سه میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه آبرسانی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، وجود 600 روستا در استان بوشهر را مورد اشاره قرارداد و تصریح کرد: تعدادی از این روستاها از خطوط آبرسانی کوثر و کازرون و برخی هم از چاه‌های منطقه خود تامین آب می‌شوند.

دهقانی به طرح آبرسانی به روستای بند محمد عبدالله دشتستان اشاره کرد و افزود: این روستا که دارای ویژگی‌های مهم اقتصادی در بخش دامداری ، دامپروری و کشاورزی دارد و آبرسانی به این روستا موجب حیات دوباره روستا و شکوفایی استعدادهای اقتصادی آن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این روستا 12 خانوار دارد، افزود: برای اجرای طرح آبرسانی به روستای بند عبدالله دشتستان که هفت کیلومتر خط انتقال و یک کیلومتر شبکه توزیع دارد، سه میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اجرای این طرح شش ماه به‌طول می‌انجامد ولی تلاش می‌شود تا قبل از پایان سال به اتمام برسد.

لزوم برق‌رسانی به روستا

یکی دیگر از مشکلات مردم این روستا، نبود برق است که بسیاری از مردم این روستا خواستار تلاش مسئولان برای برق‌رسانی به روستا هستند و لازم است که تلاش و همت بیشتری در این زمینه از سوی مسئولان صورت بگیرد.

با توجه به جمعیت پائین روستا می‌توان با ساخت یک نیروگاه خورشیدی، برق لازم را برای مردم این روستا تامین کرد.

بخشدار آب‌پخش گفت: همه تلاش خود را برای رفع مشکلات این روستا به کار خواهیم گرفت و امیدواریم با تلاش و مساعدت مسئولان شاهد رفع این مشکلات باشیم.

غلامرضا وفایی اضافه کرد: این روستا دارای سه‌هزار هکتار زمین مستعد برای کشاورزی است و توان تولید یک‌هزار تن گندم در سال را دارد و در زمینه نخبلات هم دارای ظرفیت‌های بالایی است که توسعه زیرساخت‌ها می‌تواند زمینه بازگشت اهالی به این روستا را فراهم سازد.

کد خبر 2149648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha