۱۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۶

اعتراض مردم بندرعباس به مصوبه جداسازي بخش هايي از هرمزگان پس از نماز جمعه

اعتراض مردم بندرعباس به مصوبه جداسازي بخش هايي از هرمزگان پس از نماز جمعه

بندرعباس - خبرگزاري مهر: گروهي از مردم بندرعباس پس از برگزاري نماز جمعه با برپايي تجمعي نسبت به مصوبه جداسازي بخش هايي از استان هرمزگان اعتراض كردند.

به گزارش خبرنگار مهر، صدها تن از مردم بندرعباس پس از برگزاري نماز جمعه اين هفته اين شهر به مصوبه جداسازي مناطقي از شهرستان پارسيان استان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس اعتراض كردند.

همچنين حاضران نسبت به سكوت و عملكرد ابراهيم عزيزي استاندار هرمزگان در خصوص مصوبه جداسازيي بخش هايي از استان هرمزگان معترض بوده و با سر دادن شعارهايي عليه استاندار هرمزگان، خواستار كناره گيري و يا بركناري وي از مسئوليت استانداري هرمزگان شدند.

بر روي يكي از پارچه نوشته هايي كه در دستان معترضان بود، خطاب به وزير كشور نوشته شده بود، آيا همچنان در استان هرمزگان يك مدير بومي و قوي براي مديريت كلان استان هرمزگان يافت نمي شود.

در بخش پاياني اين تجمع اعتراض آميز نيز بيانيه اي توسط يكي از حاضران در تجمع قرائت شد.

در بخش هايي از اين بيانيه آمده است:

ما مردم استان هرمزگان زير بار مصوبه ننگين هيئت دولت سابق براي جداسازي بخش هايي از استان هرمزگان نمي رويم و ضمن تاكيد بر لغو اين مصوبه، اجازه نمي دهيم ذره اي از خاك هرمزگان به دست سودجويان بيفتد.

ما سكوت شبهه انگيز و عذاب آور استاندار هرمزگان كه شخص اول حراست از اين استان است را محكوم كرده و خواستار پاسخگويي استاندار هرمزگان هستيم.

ما از رئيس جمهور و وزير كشور مي خواهيم كه پس از مشورت با نخبگان استان هرمزگان، فردي بومي و شايسته را به عنوان استاندار هرمزگان منصوب كنند.

ما بي توجهي صدا و سيما و رسانه هاي استان هرمزگان نسبت به اين مسئله را به شدت محكوم كرده و معتقديم اين بي توجهي شرايطي براي سوء استفاده رسانه هاي بيگانه و معاند را فراهم مي كند.

همچنين در اين تجمع اعتراضي، عده اي نسبت به عملكرد نمايندگان هرمزگان در مجلس در خصوص مصوبه جداسازي بخش هايي از هرمزگان نيز معترض بودند.

لازم به ذكر است كه پيش از آغاز نماز جمعه بندرعباس، شعارهاي اعتراضي در خصوص مصوبه جداسازي مناطقي از پارسيان سر داده شد و در پايان تجمع يك ساعته پس از نماز جمعه نيز اعلام شد كه اين اعتراضات مردمي تا زمان لغو كامل مصوبه ادامه خواهد داشت و در روزهاي آينده بار ديگر مقابل استانداري هرمزگان تجمع اعتراضي صورت مي گيرد.

پيش از اين دو بار در مقابل استانداري هرمزگان و فرمانداري بندرعباس نيز در خصوص اين مصوبه تجمعات اعتراضي صورت گرفته بود.

امام جمعه بندرعباس نيز در خطبه هاي نماز جمعه خواستار تجدید نظر شورای امنیت ملی و دیگر نهادهای مسئول در تصمیم جداسازی و الحاق مناطقی از شهرستان پارسیان هرمزگان به استان فارس شد و آن را غیر منطقی عنوان کرد.

                             

 

 

 

کد خبر 2153572

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha