۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۶

رياحي:

مقطع كارشناسي ارشد در مراكز علمي كاربردي بهزيستي ايجاد مي‌شود

مقطع كارشناسي ارشد در مراكز علمي كاربردي بهزيستي ايجاد مي‌شود

يزد - خبرگزاري مهر: رئيس موسسه آموزش عالي علمي و كاربردي كشور از راه‌اندازي مقطع كارشناسي ارشد با رشته‌هاي مختلف در مراكز علمي كاربردي بهزيستي در آينده‌اي نزديك خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسين رياحي، صبح دوشنبه در دومين گردهمايي مديران مراكز آموزش علمي و كاربردي بهزيستي كشور با اشاره به اينكه در حال حاضر جمعيت قابل توجهي در مراكز علمي كاربردي بهزيستي در سراسر كشور در حال تحصيل هستند، اظهار داشت: شرايط پيشرفت و ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر براي دانشجويان اين مراكز فراهم مي‌شود.

وي يادآور شد: در حال حاضر بيش از 20 هزار نفر در سراسر كشور در اين مراكز مشغول تحصيل هستند كه اغلب آنها در مقاطع كارداني و كارشناسي تحصيل مي‌كنند.

رياحي با بيان اينكه ميل و رغبت به ادامه تحصيل همچنين نياز جامعه به فارغ‌التحصيلان مقاطع بالاتر وجود دارد، تاكيد كرد: درخواست راه اندازي مقطع كارشناسي ارشد از سوي اين مركز انجام شده و رشته هاي مورد نياز نيز پيشنهاد شده كه به‌زودي به اين درخواست پاسخ داده مي‌شود.

وي از جمله رشته‌هاي مورد درخواست در مقطع كارشناسي ارشد در مراكز علمي كاربردي بهزيستي در سراسر كشور را ارتقاء سلامت جنسی کودکان و نوجوانان، آسیب‌شناسی اجتماعی با گرایش پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کاهش تقاضای مواد مخدر، مداخله در بحران‌های اجتماعی، مدیریت مراکز مراقبتی و پرورشی کودکان و ... اعلام كرد.

رئيس موسسه آموزش عالي علمي و كاربردي بهزيستي كشور تاكيد كرد: اين رشته ها با توجه به نياز بهزيستي همچنين نياز جامعه در زمينه پيشگيري از آسيب‌هاي فردي واجتماعي، مددكاري اجتماعي و پيشگيري از اعتياد درخواست داده شده است.

اين مسئول عنوان كرد: در مقطع کارشناسی نيز رشته‌های جديدي از جمله آسیب شناسی ورزشی، فیزیوتراپی و توانبخشی ورزشی، مددکاری قضایی، تغذیه ورزشی، مدیریت نیروی انسانی درخواست داده شده است.

رياحي يادآور شد: در مقطع کاردانی نيز چند رشته از جمله امور بیمه، انیمیشن، سلامت یاری، فنی شبکه های کامپیوتری و حقوق ثبتی درخواست شده است كه اميدواريم هرچه سريعتر نسبت به راه اندازي اين رشته ها در موسسات علمي كاربردي بهزيستي كشور اقدام شود.

وي با بيان اينكه فارغ التحصيلان اين موسسه اغلب در ادارات بهزيستي، مددكاريها، مراكز مشاوره و... به كار گرفته مي شوند، بيان كرد: تاكنون بيش از 18 هزار نفر از مراكز علمي كاربردي بهزيستي از سراسر كشور فارغ التحصيل شده اند.

رياحي خاطرنشان كرد: به طور قطع وجود افراد تحصيلكرده به ويژه در رشته هاي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي، تا حد زيادي مي‌تواند در كاهش بزهكاري‌ها، آسيب‌هاي فردي و اجتماعي موثر باشد و ما نيز در صدد افزايش اين رشته ها و گرايش هاي آن هستيم.

مديركل بهزيستي استان يزد نيز در حاشيه اين مراسم اظهار داشت: اين گردهمايي با هدف بررسی چالش‌ها، بیان نقاط قوت و ضعف و ارائه گزارش عملکرد استانی به ميزباني بهزيستي يزد برگزار شده است.

محمدحسين رحيمي نسب عنوان كرد: در اين گردهمایی رؤسای مراکز، مدیران آموزشی پژوهشی، مسئولان امور مالی، مسئولان دانشجویی و فرهنگی حضور دارند و به مدت سه روز، برنامه‌هاي پيش‌بيني شده اين گردهمايي در هتل صفائيه يزد، پيگيري مي شود.

رحيمي نسب بيان كرد: بازديد از مركز علمي كاربردي بهزيستي استان يزد در شهرستان تفت نيز از برنامه‌هاي جنبي اين گردهمايي است.

کد خبر 2159342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha