۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۴۸

توکلی:

پیگیر واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی هستیم/ ایجاد دولت الکترونیک بر عهده دولت است نه وزارت ارتباطات

پیگیر واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی هستیم/ ایجاد دولت الکترونیک بر عهده دولت است نه وزارت ارتباطات

نماینده مردم تهران با بیان اینکه ایجاد دولت الکترونیکی وظیفه دولت است نه وزارت ارتباطات گفت: اگر 2800 میلیارد تومانی که قرار است به صورت اختصاصی در اختیار وزارت ارتباطات قرار گیرد به درستی صرف زیرساخت ها شود منفعتش برای دولت و ملت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، احمد توکلی نماینده مردم تهران در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از موافقان تصویب کلیات لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات اظهار داشت: وزارت فناوری اطلاعات از منابع داخلی شرکت مخابرات برای سرایه گذاری در زیر ساخت ها استفاده می کرد اما وقتی گوشت لخم آن به اسم خصوصی سازی واگذار شد که البته ما جمعی از نمایندگان به این واگذاری معترضیم و آن را پیگیری خواهیم کرد، منبع درآمدی این وزارتخانه از بین رفت.

وی افزود: این وزارتخانه در نتیجه می بایست از بودجه عمومی استفاده می کرد و بودجه عمومی وقتی دچار نوسان می شد پول به این وزارتخانه نمی رسید و در نتیجه کارها پیگیری نمی شد و ابتر می ماند.

توکلی خاطرنشان کرد: لایحه مذکور می گوید حق امتیازی که وزارت ارتباطات از شرکت هایی مثل مخابرات که کارهای عملیاتی انجام می دهند دریافت می کند می گیرد و به خزانه می رود به عنوان بودجه اختصاصی وزارتخانه محاسبه شود تا بتواند زیرساخت ها را اداره کند.

وی گفت: البته یک سوال اینجا مطرح است یعنی اینکه آیا این درآمد به طور 100 درصد به این وزارتخانه تعلق می گیرد و دولت نفعی از آن نمی برد؟ در حالی که باید این گونه پاسخ داد که اگر زیرساخت ها و اپراتورها درست عمل کنند تمام اقتصاد ملی را تحت تاثیر  قرار می دهد. وقتی تجارت الکترونیک انجام می دهیم هزینه مبادله در اقتصاد ملی پایین می آید، وقتی دولت الکترونیک انجام می شود که وظیفه دولت است نه وزارتخانه، وقتی بانکداری و گمرک الکترونیکی انجام می دهیم به رشد کمک می کنیم.

نماینده مردم تهران در پایان افزود: البته امیدواریم که این مبالغ درست خرج شود که در این صورت منفعتش برای دولت و ملت است.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز کلیات لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات را تصویب کردند.

بر اساس این لایحه وزارت ارتباطات و فناوری می تواند 2800 میلیارد تومان درآمد خود را  به صورت اختصاصی از خزانه برای گسترش زیرساخت های فناوری وصول نماید.

کد خبر 2170458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha