۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۹

حقیقت پور در گفتگو با مهر:

کشورهای عربی وزنی ندارند که در مذاکرات ایران و 1+5 شرکت کنند

کشورهای عربی وزنی ندارند که در مذاکرات ایران و 1+5 شرکت کنند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست کشورهای عربی برای شرکت در مذاکرات 1+5، گفت: جسارت بزرگی است که کشورهای عربی خواستار این شدند که در مذاکرات ایران و 1+5 شرکت کرده و آن را به 2+5 تبدیل کنند  چرا که هیچ یک از اینها وزن تعیین کننده ای ندارند، فقط باید نظاره گر باشند تا به واسطه اقدامات استراتژیک جمهوری اسلامی ایران امنیت آنها در منطقه برقرار شود.

منصور حقیقت پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به اظهارات اخیر برخی کشورهای عربی مبنی بر حضور در مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای عضو 1+5 گفت: این ادعا، ادعای نابه جایی است، البته اعتراف به اینکه امنیت کشورهای عربی به امنیت جمهوری اسلامی ایران وصل است، حرف درست و حقیقتی است.

وی افزود: سالها بود که ما به دنبال این بودیم که کشورهای عربی به این حقیقت اعتراف کنند که همه چیز آنها به امنیت ایران و امنیت در خلیج فارس متصل است.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر ادامه داد: جسارت بزرگی است که کشورهای عربی خواستار این شدند که در مذاکرات ایران و 1+5 شرکت کرده و آن را به 2+5 تبدیل کنند چرا که هیچ یک از اینها وزن تعیین کننده ای ندارند، فقط باید نظاره گر باشند تا به واسطه اقدامات استراتژیک جمهوری اسلامی ایران امنیت آنها نیز در منطقه برقرار شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما به دنبال مذاکره با مقامات وزارت امور خارجه هستیم تا موضع جمهوری اسلامی ایران را به طور رسمی در واکنش به این اظهارات واهی مطرح کنیم.

حقیقت پور خاطر نشان کرد: در جلسه روز سه شنبه کمیسیون امنیت ملی نیز این مسئله را به بحث گذاشته تا موضع مجلس و کمیسیون را نیز به طور رسمی مطرح کنیم. 

به گزارش مهر، به تازگی برخی کشورهای عربی همچون قطر و مصر عنوان کردند که نگران امنیت در منطقه هستند و از این رو خواستار این شدند تا شورای همکاری های خلیج فارس از این به بعد در مذاکرات ایران و 1+5 حضور یافته تا این مذاکرات بین ایران و 2+5 انجام شود.

کد خبر 2191742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha