۲ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۰۱

حجت الاسلام خدایی:

خواندن زیارت اربعین یکی از نشانه های مومن است

خواندن زیارت اربعین یکی از نشانه های مومن است

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، یکی از نشانه های مومن را خواندن زیارت اربعین یاد کرد و گفت: خواندن زیارت اربعین ثواب زیادی دارد.

حجت الاسلام اذن الله خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: خواندن زیارت اربعین به شیعیان تاکید فراوانی شده است بنابراین باید این عمل را به جا آورند.

وی اظهار داشت: اعتبار اربعین امام حسین (ع‌) از سالیان دور میان شیعیان و در تقویم تاریخی‌ وفاداران به امام حسین (ع‌) شناخته شده  است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: 20 صفر یعنی اربعین زمانی است که کاروان‌اسرا از شام به مدینه مراجعت کردند و روزی است که جابر بن عبدالله بن‌حرام انصاری‌ صحابی رسول خدا (ص‌) از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت‌ قبر امام حسین (ع‌) بشتابد و او نخستین کسی است از مردمان که قبر آن‌حضرت را زیارت کرد.

حجت الاسلام خدایی تاکید کرد: در روز اربعین زیارت امام حسین (ع‌) مستحب است.

وی افزود: اعداد به‌ لحاظ عدد بودن‌ منظوری خاص را نمی رسانند ولی عدد اربعین معنا و مفهوم خاصی را دارد چرا یک نمونه آن سن رسول خدا(ص‌) در زمان مبعوث شدن‌ چهل بوده است‌ و همچنین عدد چهل در سن انسانها نشانه بلوغ و رشد فکری یعنی اینکه فرد به عقل کامل رسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: کسی که چهل ساله شد و خیرش بر شرش غلبه نکرد او به جهنم می رود.

حجت الاسلام خدایی با بیان اینکه عدد 40 دارای معنای خاص در اسلام است، یادآور شد: فرد شراب خوار چهل روز نمازش قبول نیست بنابراین عدد چهل بسیار با معنا است.

وی افزود: فلسفه اربعین زنده نگاه داشتن یاد و خاطره امام حسین و اهل بیت ایشان است.

کد خبر 2200668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha