۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۰۶

اخلاصی:

همایش مدارس محیط زیستی در بروجن برگزار می شود/ دعوت از مسئولان محیط زیست کشور

همایش مدارس محیط زیستی در بروجن برگزار می شود/ دعوت از مسئولان محیط زیست کشور

شهرکرد - خبرگزاری مهر: رئیس انجمن محیط زیستی تسنیم بروجن از برگزاری نخستین همایش مدارس محیط زیستی در بروجن از توابع استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

لیلا اخلاصی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امروزه روند تخریب محيط زيست، مواجه شدن با بحران آب، تهدید تنوع زیستی و در خطر انقراض قرار گرفتن برخی از گونه‌های جانوری از مرز هشدار هم گذشته است، ادامه داد: وضعیت نگران کننده‌ای که سلامت زندگی نسل حاضر و نسل‌های آینده را با چالش‌ها و ناهنجاری‌های محیط زیستی جبران‌ناپذیری مواجه خواهد کردو ظرفیت‌سازی فرهنگی برای جلب مشارکت و همکاری مردم در شمار راهبردی‌ترین اقداماتی است که باید در ردیف اولویت‌های محوری نهادهای متولی حوزه‌های فرهنگی جامعه قرار گیرند.

وی ادامه داد: بنیادی‌ترین راهکار این ظرفیت‌سازی از طریق گسترش آموزش‌های محیط زیستی در سطح مدارس و آشناسازی کودکان و دانش‌آموزان با مفاهیم محیط زیستی قابل دستیابی است.

وی گفت: راهکاری که در قالب تشکیل و توسعه مدارس محیط زیستی در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست کشور و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته تامعلمان دلسوز و مسئولیت‌شناس قادر باشند عشق به طبیعت ومواهب خدادای را در ضمیر کودکان و نونهالان نهادینه کنند.

برگزاری همایش با حضور معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور

رئیس انجمن محیط زیستی تسنیم اذعان داشت: برای بستر‌سازی و تحقق این هدف بزرگ درصدد هستیم تا با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان بروجن همایش یک‌روزه‌ای را برای معلمان شهرستان بروجن برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: این همایش محیط زیستی که بیش از 450 نفر از معلمان و اعضای تشکل‌های محیط زیستی در آن شرکت خواهند داشت، در روز 10 بهمن‌ماه و با حضور معاون آموزش و پژوهش و همچنین مدیرکل آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان سخنرانان این همایش بزرگ در محل فرهنگسرای بروجن برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود معلمان دلسوز و متعهد شهرستان بروجن، بزرگوارانه دعوت ما را اجابت کرده و با شرکت گسترده در این همایش زمینه‌های اجرای طرح ملی مدارس محیط زیستی در بام ایران را فراهم کنند.


 

کد خبر 2218471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha