۱۲ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۲۹

سازمان دارالقرآن بانك اطلاعات قرآن آموزان كشور را تهيه مي‌كند

سازمان دارالقرآن بانك اطلاعات قرآن آموزان كشور را تهيه مي‌كند

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن الکریم در مورد اهمیت بانک اطلاعات قرآن آموزان گفت: بانك اطلاعات قرآن آموزان كشور می‌تواند علاوه بر ارتقای فعالیت‌های قرآنی، سازمان دارالقرآن را در برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های آموزشی در حوزه قرآن یاری رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ضرغام مدیر آموزش سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به تهیه بانک جامع اطلاعات آموزشی اظهار داشت: سازمان دارالقرآن سعی دارد با تهیه و تنظیم اطلاعات قرآن‌آموزان گامی به سوی ساماندهی فعالیت‌های آموزشی در حوزه قرآن برداشته باشد.

وی با بیان اینکه تهیه این بانک اطلاعاتی نه تنها برای ما بلکه برای متقاضیان شرکت در مسابقات و طرح‌های قرآنی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: با تهیه بانک اطلاعات آموزش‌های قرآنی، برگزاری دوره‌ها و برنامه‌های قرآنی با روند بهتری پیگیری خواهد شد به طوری که افراد برای ثبت‌نام در دوره‌ها و مسابقات قرآنی دیگر نیازی به فرستادن مدارک از طریق پست ندارند.

ضرغام با اشاره به تنظیم اطلاعات افرادی که تاکنون در مسابقات و دوره‌های آموزشی مختلف سازمان دارالقرآن شرکت کرده‌اند، افزود: گاهی شاهد هستیم که نواقص مدارک متقاضیان شرکت در مسابقات سازمان دارالقرآن مانع از حضور برخی افراد در مسابقات می‌شود که تهیه این بانک اطلاعاتی علاوه بر اینکه دسترسی قرآن‌آموزان به برنامه‌های آموزشی را نیز سهولت می‌بخشد بلکه ما را در ساماندهی آموزش‌های قرآنی یاری می‌رساند، همچنین پس از تهیه بانک اطلاعات آموزش‌های قرآنی، شناسه و گواهینامه‌های افراد از سوی سازمان نیز به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.

آزمون مجدد تربیت داور قرآن اسفندماه برگزار می‌شود

همچنین در خبر دیگری از این سازمان آمده است: سازمان دارالقرآن الكريم برای افرادی که در دوره‌های تربیت داور سال‌های 90 و 91 شرکت کرده و نتوانستند حد نصاب نمره را کسب کنند آزمون مجدد برگزار می‌کند.

معاونت آموزش و پژوهش اين سازمان طی سال‌های 90 و 91 دوره تربیت داور قرآن برگزار را کرد و افرادی که موفق به کسب حدنصاب نمره شدند با اخذ مدرک داوری مسابقات قرآن ‌توانستند به داوری مسابقات بپردازند.

بنابر این گزارش سازمان دارالقرآن برای افرادی که در دوره‌های تربیت داور سال‌های مذکور شرکت کرده بودند اما نتوانستند حد نصاب نمره لازم را کسب کنند؛ آزمون‌ مجددی برگزار می‌کند و افرادی که بتوانند در این آزمون‌ها موفق شوند به عنوان داور در رشته‌های حفظ، قرائت، تجوید صوت و لحن قرآن معرفی خواهند شد.

این آزمون به صورت کتبی و عملی متناسب با رشته انتخابی افراد برگزار خواهد شد که در بخش عملی برای افراد پنج تلاوت پخش می‌‌شود و آن‌ها باید نمره مورد نظر خود را بنویسند و در پایان نیز نمرات داده شده با نمرات مبنا برای هر تلاوت مقایسه می‌شود.

کد خبر 2225368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha