۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۱۴

ایران 200 هزار واحد مسکونی در عراق می‌سازد

ایران 200 هزار واحد مسکونی در عراق می‌سازد

مشاور معاون اول رئیس جمهور از برنامه کشور عراق برای ساخت بیش از دو میلیون واحد مسکونی خبر داد و گفت در حال رایزنی برای ساخت 200 هزار واحد مسکونی از سوی ایران در این کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی در همایش چشم انداز بازار عراق از رایزنی ایران برای ساخت 200هزار واحد مسکونی در عراق خبر داد و گفت: در سال 2014 بودجه این کشور 147میلیارد دلار است که باید ایران نیز بتواند سهم مناسبی از این بودجه به خود اختصاص دهد.

مشاور معاون اول رئیس جمهور افزود: ایران از نظر منابع هیدروکربنی از جمله کشورهای غنی است که در عین حال با 15همسایه مرزهای طولانی دارد که به نظر می رسد این موقعیت جمهوری اسلامی ایران را ممتاز کرده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون مقام معظم رهبری سیاستهای اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده است که به نظر می رسد ایران برای رسید به توسعه پایدار این سیاستها را هر چه سریعتر عملیاتی کند.

به گفته رستم قاسمیt ابلاغ این سیاستها با توجه به مزیتهایی که در ایران وجود دارد، باید کشور را به یک تولید صادرات محور برساند.

وی خاطرنشان کرد: عراق کشوری است که در گذشته از اقتصاد پر رونقی برخوردار بوده و هم اکنون نیاز به توسعه و بازسازی دارد و ایران باید در آن نقش آفرینی کند.

مشاور معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: تلاش داریم تا برخی موانع پیش رو در راه توسعه تجارت با عراق را برداریم و به دنبال توسعه حضور خود در این کشور باشیم.

 

 

 

کد خبر 2242170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha