۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۵۹

انتشار یادگاری‌های ایرانی در شهر رم توسط کلیسای واتیکان

انتشار یادگاری‌های ایرانی در شهر رم توسط کلیسای واتیکان

کتاب «یادگاری‌های ایرانی در شهر رم» نوشته پروفسور آنجلو میکله پیه مونتسه توسط انتشارات کلیسای واتیکان در ایتالیا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور آنجلو میکله پیه مونتسه ایرانشناس ایتالیایی از انتشار تازه‌ترین کتاب خود درباره ایران خبر داد. کتاب «یادگاری‌های ایرانی در شهر رم» را انتشارات کلیسای واتیکان منتشر کرده است.

ناشر درباره کتاب نوشته است: «این کتاب نتیجه پژوهشی اصیل، یادگاری‌های وقایع و مردم پرسیا (ایران) در شهر رم ادوار کهن، میانه و نو است که در آثار باستان‌شناسی، کلیساها، گورسنگ‌ها، نقاشی‌ها، کاخ‌ها، نمایشنامه ها و درام‌های موسیقی (مذهبی و عامیانه)، در قرون و اعصار یافته شده‌اند. کاری عالی از به‌یادمانده‌های رمی پارسی در مرکز تاریخی و یادبودی شهر.»

این کتاب 466 صفحه‌ای به همراه 46 تصویر و با عنوان «LA PERSIA ISTORIATA IN ROMA» با بهای 60 یورو از سوی ناشر ایتالیایی منتشر شده است.

پروفسور پیه مونتسه نویسنده این کتاب سال‌ها استاد ادبیات فارسی و زبان‌شناسی در دانشگاه‌های رم، ونیز و استراسبورگ بوده‌ است. «کتابشناسی ایران در زبان ایتالیایی» از برجسته‌ترین کارهای این ایرانشناس ایتالیایی است.

محقق داماد رئیس شورای تولیت بنیاد موقوفات افشار در حال اهدای جایزه این بنیاد به پیه مونتسه (آذر 90)

پیه مونتسه نسخه معتبری از منطق‌الطیر عطار را هم کشف و منتشر کرده است. از دیگر کارهای او شناختن و شناساندن شاهنامه خطی مورخ 614 هجری قمری است که پایه چاپ شاهنامه فردوسی نسخه تصحیح شده توسط جلال خالقی‌مطلق قرار گرفت. «سفارت ایتالیا در تهران» کتاب نفیس دیگری است که به همت این ایرانشناس ایتالیایی منتشر شده است.

ایرج افشار ایرانشناس فقید در سال 1371 جایی درباره این ایرانشناس ایتالیایی گفته است: «دنیای علم، آگاهی از سابقه ایرانشناسی در ایتالیا را مدیون پیه مونتسه است که عمرش را در کارهای دانشگاهی و در رشته ایرانشناسی گذرانیده و دارای چندین کتاب اساسی و 60 - 50 مقاله ممتاز و ابتکاری در آن زمینه است».

پروفسور آنجلو میکله پیه مونتسه در سال 1390 هم موفق به دریافت نشان برگزیده بیستمین دوره جایزه بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار یزدی، شد.

کد خبر 2242397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha