۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۳۰

كاشت يك درخت به ازاي هر تولد در بام ايران/ سپردن مراقبت از درخت به كودك در سن شش سالگي

كاشت يك درخت به ازاي هر تولد در بام ايران/ سپردن مراقبت از درخت به كودك در سن شش سالگي

شهركرد- خبرگزاري مهر: در راستاي توسعه فرهنگ درخت كاري اجرای طرح "هرتولدیک نهال دربام ایران" در دستور کار انجمن محیط زیستی تسنیم و نهادهای متولی در حوزه محیط زیست و طبیعت شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختياري قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر؛ به‌منظورترويج فرهنگ درختكاري ونگهداري وتوسعه فضاي سبزدرمیان خانواده‌ها و حساس‌سازی آنان نسبت به طبیعت پیرامون محلی زندگی آنان وآشناسازی کودکان وفرزندان باآموزه‌های محیط زیستی ونهادینه شدن دلبستگی وعشق به مواهب طبیعی درضمیرآنان؛ اجرای طرح "هرتولدیک نهال دربام ایران" در دستور کار انجمن محیط زیستی تسنیم و نهادهای متولی در حوزه محیط زیست و طبیعت بروجن قرار گرفت.

برای نخستین‌بار تفاهم‌نامه پنج جانبه "هر تولد یک نهال در بام ایران" فی‌مابین "انجمن محيط زيستي تسنيم"، "شهرداری بروجن"، "اداره ثبت و احوال شهرستان بروجن"، "اداره منابع طبیعی شهرستان بروجن" و "اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن" مبادله شد تا بسترهای لازم برای اجرای این طرح از سال 1393 در شهر بروجن فراهم شود.

در این تفاهم‌نامه وظایف و تعهدات هریک از طرف‌ها برای اجرای فراگیرتر و مؤثرتر این طرح تعریف شده است و تلاش شده است تا با همسوسازی پتانسیل‌های نهادها و دستگاه‌های طرف‌ این تفاهم‌نامه، در راستای نهادینه شدن فرهنگ درختکاری و احترام به طبیعت در میان خانواده‌هاگام‌های مؤثرتری برداشته شود.

رئیس انجمن محیط زیستی تسنیم استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انعقاد تفاهمنامه در شهرستان بروجن در حوزه محيط زيست و منابع طبيعي گفت: اين تفاهمنامه بين انجمن محيط زيستي تسنيم، شهرداری بروجن، اداره ثبت و احوال شهرستان بروجن، اداره منابع طبیعی شهرستان بروجن و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن در راستاي حفظ محيط زيست و منابع طبيعي تنظيم شده است و به امضا رسيده است.

لیلا اخلاصی عنوان كرد: در صدد هستیم با اجرای این طرح، بسترهای لازم از لحاظ فضای مناسب، تأمین نهال و شرایط آبیاری و مراقبت فراهم شود تا از ابتدای سال 1393 توسط خانواده‌ها و به‌نام هر کدام از نوزادان متولد شده یک نهال کاشته شود و این نهال‌های شناسنامه‌دار در سن پنج شش سالگی به کودکان نشان داده شوند و از آن پس مراقبت از این نهال‌ها به خود کودکان سپرده شود.

وي ادامه داد: خانواده‌هایی‌که در این طرح مشارکت می‌کنند در شمار جامعه هدف ما قرار خواهند گرفت و در آینده با ارتباط بیشتری که از طریق انجمن با آنان برقرار می‌کنیم در نظر داریم از راه‌های مختلف حضوری و غیرحضوری آموزش‌های محیط زیستی بیشتری را برای آنان ارایه کنیم.

طرح كاشت درخت به ازادي هر تولد يكي از اقدامات برجسته در حوزه فعاليتهاي انجمنهاي زيست محيطي است

نايب رئيس انجمن زيست محيطي تسنيم بروجن نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهميت كار و فعاليت انجمنهاي زيست محيطي در حفظ محيط زيست و منابع طبيعي؛ تاكيد كرد: انجمنها با هم انديشي و برنامه ريزي و تعيین اهداف كارهاي بزرگي مي توانند در راستاي حفاظت از محيط زيست انجام دهند.

هومان خاكپور عنوان كرد: هم اكنون طرح كاشت درخت به ازادي هر تولد يكي از اقدامات برجسته در حوزه فعاليتهاي انجمنهاي زيست محيطي به شمار مي رود كه توسط انجمن زيست محيطي تسنيم بروجن انجام شده است.

وي در ادامه با اشاره به برنامه ريزي هاي گسترده براي انجام طرح "هرتولدیک نهال دربام ایران" توسط كارشناسان واعضاي انجمن؛ تاكيد كرد: اين اقدام كاري ارشمند است و بايد در كل كشور فراگير شود.

اين فعال محيط زيست و منابع طبيعي گفت: كودكان از همان ابتدا به مراقبت از درختان حساس مي شوند و كودكان مراقبت از درختان و گياهان را ياد مي گيرند.

کد خبر 2247912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha