۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۰۳

زارعی مطرح کرد:

جایگاه روابط عمومی در دستگاههای اجرایی مورد بی توجهی قرار گرفته است

جایگاه روابط عمومی در دستگاههای اجرایی مورد بی توجهی قرار گرفته است

یاسوج – خبرگزاری مهر: نماینده بویراحمد و دنا در مجلس گفت: آنطور که باید در دستگاههای اجرایی این استان به جایگاه روابط عمومی ها توجه نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلام محمد زارعی پیش از ظهر دوشنبه در جمع روابط عمومی های دستگاههای اجرایی استان افزود: بخشی از این مسئله به دلیل نگاه و رویکرد مدیران، کارمندان و مردم به روابط عمومی است.

زارعی بیان کرد: در این سه بخش ما نتوانسته ایم این ظرفیت بسیار عمیق و مهم روابط عمومی را به خوبی معرفی کنیم تا نگاههای کارشناسی بر آن حاکم شود.

وی بر تعامل سازنده بین مراجعه کنندگان، مدیران و کارکنان تاکید کرد و اظهار داشت: عنصر پیونده دهنده و تعامل بخش بین این سه بخش روابط عمومی است.

زارعی با بیان اینکه این تعامل به خوبی در استان شکل نگرفته است، تصریح کرد: خلاءهای قانونی در این زمینه وجود دارد و هنوز در عمل شاهد بروز این پیوند نبوده ایم.

نماینده بویراحمد و دنا همچنین با بیان اینکه سندیکایی در زمینه روابط عمومی در کشور وجود ندارد، گفت: این در حالی است که توسعه ارتباطات در جهان، ارتقای جایگاه روابط عمومی را ضرورت بخشیده است.

مردم هنوز با وظایف روابط عمومی آشنا نیستند

زارعی همچنین با بیان اینکه مدیران روابط عمومی را تنها عنصری تبلیغاتی می دانند، عنوان کرد: ساختار قوی، پاسخگو و متناسب با این مسئولیت در ادارات ما ایجاد نشده است.

وی افزود: این مسئله موجب ایجاد ساختاری غیرکارآمد، غیر پاسخگو شده که قطعا دستگاه اجرایی را در رسیدن به اهداف خود با شکست مواجه می کند.

نماینده بویراحمد و دنا با بیان اینکه روابط عمومی امین و تسهیل کننده ارتباط ارباب رجوع با سیستم است، بیان کرد: مردم نیز هنوز با وظایف روابط عمومی آشنا نیستند.

زارعی تصریح کرد: اگر همگرایی بین سیستم و ارباب رجوع با روابط عمومی وجود نداشته باشد، به طور قطع روابط عمومی هم در نیل به اهداف خود ناکام خواهد شد.

وی روابط عمومی را جایگاهی برای احقاق حق ارباب رجوع دانست و گفت: به دلیل عدم شناخت مردم از این جایگاه، مردم برای احقاق حق خود فرایند طولانی را طی می کنند و ناچار به صرف وقت و هزینه بیشتری می شوند.

زارعی کار روابط عمومی را خلاقانه و ابتکاری عنوان کرد و بیان داشت: باید در کنار این نگاه علمی و تخصصی به این مقوله داشت.

 

کد خبر 2248157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha