۲۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۱۹

رحمانی:

سیاست ایران ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است

سیاست ایران ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است

تبریز- خبرگزاری مهر: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیل سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، یکی از مهم ترین اولویت های جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی ظهر پنج شنبه در نشست مشترک سرمایه گذاران ترکیه ای و تجار ایرانی که در محل هتل پارس تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تسهیل سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، یکی از مهم ترین اولویت های جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر مسوولان به امنیت سرمایه گذاری در کشور خاطر نشان شد: فراهم آوردن زمینه های مناسب برای گسترش امنیت سرمایه گذاری در کشور از مهم ترین و اولویت دار ترین برنامه های دولت و مجلس است.

رحمانی در همین راستا اظهار داشت: سیاست های جمهوری اسلامی ایران همیشه بر مبنای حمایت حداکثری از تولید و سرمایه گذاری داخلی و ایجاد بسترهای مناسب برای جذب سرمایه گذار خارجی بوده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دولت و مجلس تلاش دارند تا زیر ساخت های مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این منطقه را فراهم کند چرا که  دو کشور ایران و ترکیه مناسبات و روابط خود را تا به امروز به خوبی حفظ کرده اند.

رحمانی در ادامه سخنان خود به برخی از برنامه های چشم انداز در سال های آینده اشاره کرد که از آن میان می توان به تولید 55 میلیون تن فولاد، یک میلیون 500 هزار تن آلومینیوم و 800 هزار تن مس اشاره کرد که بخش اعظمی از این تولیدات در منطقه آذربایجان صورت می گیرد.

وی در خاتمه سخنان خود از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای گسترش مناسبات با کشور ترکیه خبر داد و ادامه داد: امیدواریم با رفع موانع و مشکلات موجود در تمامی زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری ، شاهد گسترش روزافزون تعاملات بین دو کشور باشیم.

کد خبر 2272805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha