۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۱۷

موسوی در گفتگو با مهر:

هشت هزار ورزشکار زن به صورت سازمان یافته در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند

هشت هزار ورزشکار زن به صورت سازمان یافته در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند

زاهدان - خبرگزاری مهر: مسئول امور بانوان اداره ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: تعداد 11 هزار ورزشکار خانم در استان فعالیت دارند که از این تعداد 8 هزار نفر به صورت سازمان یافته و تعداد 3 هزار نفر به صورت آزاد ورزش می کنند.

مائده موسوی در گفتگو با مهر با بیان اینکه متاسفانه در جامعه تنها به ورزش بانوان در بعد قهرمانی نگریسته شده است افزود:اداره کل ورزش و جوانان استان به دنبال ارتقای فرهنگ ورزش بانوان در استان است و تلاش کرده است تا با برگزاری همایش ها، جشنواره ها و همگانی ساختن ورزش با کمک رسانه ها انواع رشته های ورزشی را معرفی و زمینه فرهنگ ورزش همگانی را فراهم سازد.

وی بیشترین استقبال دربین رشته های ورزشی در میان بانوان ورزشکار استان را رشته های شنا و آمادگی جسمانی و کمترین استقبال در رشته های سافت بال و دارت عنوان کرد.

وی توسعه ورزش در شهرستان های استان به وسیله فرهنگ سازی، انجام استعداد یابی ورزش در مدارس و دانشگاه ها و استفاده از قشر تحصیلکرده را راهکار توسعه ورزش بانوان در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

موسوی بیان داشت: در همین راستا و به مناسبت میلاد با سعادت دخت نبی رسول مکرم اسلام این اداره کل با برپایی مراسم وهمایش های متعدد از جمله برگزاری همایش پیاده روی، برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی دختران فاطمی با هدف تلفیق ورزش با دین و مذهب و همچنین ایجاد شور و نشاط در بین بانوان استان با همکاری ورزش بسیج و سپاه سلمان سعی در ترویج ورزش همگانی دارد.

کد خبر 2275108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha