۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۲۹

معرفی نطنز به عنوان قطب گردشگری، طب سنتی و گیاهان دارویی/ نطنز میزبان پزشکان و گردشگران می شود

معرفی نطنز به عنوان قطب گردشگری، طب سنتی و گیاهان دارویی/ نطنز میزبان پزشکان و گردشگران می شود

نخستین همایش و جشنواره طبیعت گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی اردیبهشت ماه در شهرستان نطنز برگزار می شود تا استفاده از شیوه طب سنتی و گیاهان دارویی رونق بگیرد و جاذبه های گردشگری و تاریخی باغشهر تاریخی نطنز بیش از پیش مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر جمعی از سیاستگذاران و برنامه ریزان اولین همایش و جشنواره طبیعت گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی در دانشکده  طب سنتی گرد هم آمدند تا اطلاعات مربوط به برگزاری این همایش را به رسانه های گروهی اطلاع دهند.

در این برنامه اعلام شد که این همایش و جشنواره از روز 23 تا 26 اردیبهشت در شهرستان تاریخی نطنز برگزار می شود و در آن برنامه های آموزشی مانند راهکارهای توسعه طبیعت گردی ، کلاس های بازآموزی طب سنتی ، حفظ سلامت و ارائه مقالات علمی پیرامون گیاهان دارویی برگزار می شود.

همچنین در کنار آن نمایشگاهی از جاذبه های طبیعت گردی، طب سنتی، گیاهان دارویی و صنایع دستی نطنز افتتاح خواهد شد. تیم کوهنوردی مسئولان کشور و محلی به همراه گردشگران ایرانی و خارجی نیز در این برنامه حضور پیدا خواهند کرد.

در نشست خبری این همایش معاون طب سنتی وزیر بهداشت گفت:  باید در برنامه های آموزشی دست اندرکاران حوزه سلامت ، آموزش های طب سنتی و گیاهان دارویی گنجانده شود.

محمود خدادوست معتقد است برخی مخالفت هایی که امروز در برابر علم گیاهان دارویی  انجام می شود به دلیل ناآشنایی از ظرفیت های این شیوه طبی است.

همچنین محمدرضا شمس اردکانی رئیس دانشکده طب سنتی علوم پزشکی تهران گفت: 17 هزار عنوان کتاب درباره طب سنتی در ایران وجود دارد که توسعه این علم پس از دو قرن ممنوعیت در کشور آغاز شده است.

وی افزود: نطنز به عنوان قطب گردشگری معرفی می شود. معمولا برای انتخاب قطب بیش از یک منطقه معرفی نمی شود اما شهرستانهایی که ظرفیت مناسب گیاهان دارویی و طب سنتی دارند می توانند در کنار نطنز برای جذب گردشگری اعلام آمادگی کنند.

وی افزود: اکنون شهرستان دماوند یکی از بزرگترین مراکز پرورش گیاهان دارویی است و تولیداتش را صادر می کند. شهرهای دیگر به تعصب از نطنز می توانند ادامه دهنده برگزاری این برنامه ها باشند.

دبیر برگزاری این جشنواره نیز افزود: هزار و 728 گونه انحصاری گیاهان دارویی در ایران داریم که بسیاری از آنها  در هیچ جای جهان نمی روید.

انصاری مسئول برگزاری تورهای گردشگری به نطنز نیز گفت: شهرستان تاریخی نطنز از نظر داشتن جاذبه های گردشگری و تاریخی مستعد است و همزمانی برگزاری این جشنواره با ایام پیک سفر می تواند موجب آمدن بسیاری از گردشگران ورودی به این شهرستان باشد چرا که نطنز در مسیر راه تورهای گردشگری خارجی قرار دارد و ما می توانیم از آنها دعوت کنیم تا در این جشنواره حضور پیدا کنند.

انصاری گفت : بسیاری از تورگردانان و فعالان گردشگری، نطنز را یکی از قطب های گردشگری ایران می دانند.

 

کد خبر 2277428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha