۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲۱:۳۶

حجت الاسلام ترابی:

حضور مبلغان دینی به کیفیت برنامه های معنوی اعتکاف امسال بیافزاید

حضور مبلغان دینی به کیفیت برنامه های معنوی اعتکاف امسال بیافزاید

شاهرود – خبرگزاری مهر: امام جمعه شاهرود بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها و برنامه های دینی برای ارتقای سطح معنوی واخلاقی و تربیتی جوانان در برنامه اعتکاف تاکید کرد و گفت: حضور مبلغان دینی با برنامه های مناسب باید به کیفیت برنامه های معنوی اعتکاف امسال بیافزاید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمود ترابی عصر شنبه در جلسه ستاد برنامه ریزی مراسم اعتکاف شهرستان شاهرود با حضور مسئولان و هیئت امنا مساجد شهرستان در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود، ضمن تاکید بر فضیلت اعتکاف در ماه رجب گفت: مومنان در این ایام چند روزی به مساجد پناه برده تا با دوری از گناه رنگ خدایی به خود بگیرند.

 وی افزود: در احادیث اسلامی آماده است که پیامبر (ص) به غیر از ایام ماه رجب در ماه های شعبان و به خصوص رمضان نیز سه روز را برای عمل اعتکاف به حضور در مساجد اختصاص می دادند.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود تصریح کرد: همه انسان ها برای خودسازی و دوری از مسائل دنیوی به یکجا نشینی احتیاج داشته که سه روز ایام اعتکاف در ماه رجب بهترین و مهمترین فرصت برای هر مسلمانی است.

معتکف شدن بیش از پنج هزار و 800 نفر طی سال گذشته در استان سمنان

 مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان هم در این نشست خواستار بر طرف کردن مشکلات برگزاری مراسم سال گذشته اعتکاف شد و اظهار داشت: سال گذشته پنج هزارو 850  نفر در مساجد سطح استان معتکف شده بودند.

حجت‌الاسلام علی شکری افزود: از این تعداد چهار هزار و 59 نفر در مساجد شهری و بقیه در مساجد روستایی سه روز از ماه رجب را به عبادت و خودسازی پرداخته بودند.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار معتکفان سال گذشته مساجد استان سمنان را جوانان تشکیل می دادند گفت: هر سال شاهد حضور هرچه بیشتر جوانان به مساجد برای انجام اعمال ماه اعتکاف هستیم.

 شکری تصریح کرد: یکی از مبانی فرهنگ دینی جامعه که به پدیده ای بسیار مؤثر تبدیل شده است مراسم اعتکاف است که این مقوله در بین جوانان سراسر کشور به حرکتی پر شور تبدیل شده است.

اعتکاف حضور در خانه حضرت حق است

 رئیس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان هم در این نشست افزود: اعتکاف، بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است.

حجت‌الاسلام حسین صبوری افزود: اعتکاف شرایطی را فراهم می‌کند تا انسانها با توشه معنوى و اعتقادى راسخ و ایمان و امیدى بیشتر، به زندگى خود ادامه داده، خود را براى صحنه‏ هاى خطر و جهاد در راه خدا آماده سازند.

در ادامه این جلسه رابطان اعتکاف به مسائل و مشکلات سال های گذشته اشاره و خواستار رفع این مشکلات شدند.

کد خبر 2284100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha