۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۲۴

مجلس به موضوع معاینه فنی ورود کند/ قرار نیست برای کارآفرینی چند نفر ده ها نفر را به گورستان بفرستیم

مجلس به موضوع معاینه فنی ورود کند/ قرار نیست برای کارآفرینی چند نفر ده ها نفر را به گورستان بفرستیم

جانشین رئیس پلیس کشور در واکنش به دستگیری مدیرعامل شرکت اسکانیا و آزادی او با قرار وثیقه گفت:  قرار نیست به خاطر کارآفرینی چند نفر ده ها نفر را با ساخت خودروی ناایمن به گورستان بفرستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: خواسته های مردم در خصوص برخورد با تخلفات رانندگی به حق است و پلیس باید بنا به خواست مردم با شش درصد راننده متخلف که قوانین را رعایت نمی کنند برخورد کند.

وی ادامه داد: در سال 93 نیز دست همکاری به سمت مردم دراز می کنیم تا انشاء الله در پایان این سال نیز شاهد کاهش تلفات باشیم.

جانشین رئیس پلیس کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او در مورد بازداشت مدیرعامل اسکانیا توسط دستگاه قضا پرسیده بود گفت:  یکی از اتفاقات خوبی که در قانون جدید راهنمایی و رانندگی افتاده است این است که هر دستگاهی پس از وقوع حادثه در صورت مقصر بودن باید پاسخگو باشد. در این مورد نیز قرار نیست برای کارآفرینی چند نفر،  چند ده نفر را به گورستان بفرستیم. به این خودروساز هم توصیه می کنیم به جان مردم اهمیت بدهد و روز به روز به فکر ارتقای استانداردهای خودرویش باشد، شان مردم بسیار بالاتر از این موضوعات است.

وی ادامه داد: از سیستم قضائی به صورت ویژه تشکر می کنیم که با ورود به  این پرونده و برخورد قاطعانه نشان داد که جان مردم شوخی بردار نیست و با این اقدام بقیه خودروسازان نیز متوجه شدند در صورت قصور با آنها برخورد می شود.

رادان در مورد این که آیا این خودرو شماره گذاری می شود یا خیر؟ افزود: اتوبوس های اسکانیا زمانی که استاندارد را رعایت کند شماره گذاری می شوند.

وی در مورد این که گفته می شود 98 درصد خودروهای کشور ناایمن است، گفت: زمانی که خودرویی معاینه فنی دقیق نداشته باشد ناایمن می شود و در صورتی که همه شاخص ها در خودرو رعایت نشود خودروی ایمن به ناایمن تبدیل می شود. در حوزه معاینه فنی از نمایندگان مجلس می خواهیم به این مساله ورود پیدا  کنند و قانون معاینه فنی به روزتر شود.

جانشین رئیس پلیس کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او در مورد سخنان معاون اجتماعی نیروی انتظامی در مورد تغییرات در طرح امنیت اخلاقی پرسیده بود گفت: اتفاق جدیدی نمی افتد و پلیس طرح امنیت اخلاقی را ادامه می دهد. برخی ها اخیراً فکر کرده اند اتفاقاتی رخ داده و خبرهایی شده است که در سایت ها به صورت دروغ  اخباری را در این رابطه منتشر کردند.

به گفته وی، طبیعی است زمانی که طرحی اجرا و رو به جلو می رود ممکن است برخی رفتارها متوقف و عقب نشینی هایی انجام شود و گاهی نیز ممکن است طرح تشدید شود.

 

کد خبر 2295731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha