۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۰

فرقانی خبر داد؛

خسارت تگرگ به دو هزار هکتار اراضی کشاورزی سراب/ افزایش 30 درصدی سطح کشت سیب زمینی شهرستان

خسارت تگرگ به دو هزار هکتار اراضی کشاورزی سراب/ افزایش 30 درصدی سطح کشت سیب زمینی شهرستان

سراب – خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی سراب گفت: تگرگ چند روز گذشته در این شهرستان به بیش از دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی خسارت عمده وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم فرقانی شنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اراضی کشاورزی روستاهای شیره جین، قلعه جوق و رازلیق از جمله اراضی شهرستان سراب هستند که در اثر بارش تگرگ در چند روز گذشته خسارت های جدی به آنها وارد شده است.

این مقام مسوول در حوزه کشاورزی سراب در مورد رقم ریالی خسارت وارد شده به اراضی کشاورزی اظهارکرد: کارشناسان مربوطه با بررسی های میدانی مشغول براورد خسارت هستند با این وجود عمده ترین خسارت به اراضی کشت محصولاتی چون سیب زمینی، گندم و مزارع سبزیجات وارد شده است.

دبیر کارگروه کشاورزی سراب با بیان اینکه خسارت دیدگان بیمه شده می توانند مطابه غرامت خود را از صندوق بیمه کشاورزان مطالبه کنند، یاداورشد: کشاورزان خسارت دیده ای نیز که بیمه نیستند، می توانند درخواست خود را برای جبران خسارات به اداره جهاد کشاورزی ارایه دهند تا بررسی های لازم در مورد آنها صورت گیرد.

فرقانی در پایان با اشاره به افزایش سطح کشت سیب زمینی در سراب اظهار داشت: سطح زیر کشت سیب زمینی در منطقه سراب در سال زراعی جاری 30درصد افزایش داشته است.

کد خبر 2306054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha