۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۸

نصیری:

30 درصد واحدهای صنعتی استان ایلام تعطیل هستند

30 درصد واحدهای صنعتی استان ایلام تعطیل هستند

ایلام - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت – معدن و تجارت استان ایلام گفت: 30 درصد واحدهای صنعتی استان ایلام تعطیل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، یارالله نصری ظهر چهارشنبه در جمع صنعتگران ایلامی اظهار داشت: حدود 540 واحد صنعتی در سطح استان داریم که 30 درصد آنها تعطیل هستند و بسیاری با تولید کم کار می کنند.

نصیری افزود: با توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی و افزایش نرخ ارز قیمت تمام شده تولید افزایش پیدا کرد و واحدهای صنعتی با تامین سرمایه در گردش در بخش تولید را با مواجه کرده است.

نصيري به بخش معادن اشاره کرد و گفت: سال گذشته 9 ميليون تن انواع مواد معدني از معادن استان برداشت شده كه بالغ بر 8000 ميليون ريال درآمد نصيب دولت کرده است.

نصیری اظهار داشت: صنعتگرانی که در سالهای پیش وارد عرصه شدند و مشکلاتی برای آنها پیش آمده وبدهی آنها انباشته شده ما به جد پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم در جهت رفع مشکلات آنها گام برداشته شود.

وي در ادامه مهمترين مشكل و دغدغه اصلي حال حاضر جامعه و خانواده هاي ما نبود شغل پايدار و بيكاري نگران كننده جوانان دانست و تأكيد کرد: راه برون رفت از اين وضعيت تنها از طريق توجه به بخش توليد و حمايت صحيح ومنطقي از فعالان اين بخش ميسر مي گردد.

وی ادامه داد: از محل صندوق توسعه ملی و از محل هدفمندی یارانه ها تسهیلاتی در نظر گرفته شده است و تسهیلات برای تولید و برای تامین سرمایه  در گردش و بنگاه های کوچکتر  از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) تسهیلات تامین کرد.

این مسئول با اشاره به صادرات بخش اعظمی از تولید فرش استان به کشورهای مختلف جهان به ویژه آلمان و کشورهای حوزه خلیج فارس، افزود: ایلام دارای استعداد بسیار خوبی در بخش تولید فرش و گلیم نقش برجسته است و مسئولان باید به افزایش تولید فرش در ایلام و حمایت از بافندگان اهتمام جدی داشته باشند، چرا که افزایش تولید فرش منجر به ایجاد اشتغال پایدار می شود.

نصیری بیان داشت: کیفیت فرش ها و دستباف های بافندگان ایلامی در کشور و جهان بسیار قابل توجه و تحسین برانگیز است و از این مزیت می توان در راستای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار بهره برد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام به 15 هزار بافنده ایلامی مشغول به کار در زمینه تولید فرش دستباف اشاره کرد و تصریح کرد: بیشتر این بافندگان زنان و دختران روستایی هستند که با حمایت و توجه جدی به این افراد، علاوه بر افزایش تولید فرش دستباف و کمک به ارزش افزوده اقتصادی استان، جایگاه ویژه ای برای فرش ایلام در کشور نهادینه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: در استان ایلام، سالانه بیش از هشت هزار و 700 مترمربع فرش تولید می شود.

 


 

کد خبر 2319478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha