۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۵

برقی خبر داد:

چهار اكيپ گشت ويژه براي حفظ اراضي زراعي و باغي همدان فعال شد

چهار اكيپ گشت ويژه براي حفظ اراضي زراعي و باغي همدان فعال شد

همدان - خبرگزاري مهر: مدير امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي استان همدان گفت: چهار اكيپ گشت ويژه براي حفظ اراضي زراعي و باغي استان همدان تشكيل و فعالیت خود را آغاز کرد.

رحيم برقي در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اين اكيپ ها در شهرستانهاي ملاير، همدان، كبودراهنگ، بهار روزانه 12 ساعت در سطح اراضي و باغ ها گشت زني کرده و هر گونه تخريب يا تغيير كاربري را گزارش و در صورت لزوم پيگيري خواهند كرد.

مدير امور اراضي سازمان جهاد كشاروزي استان همدان افزود: هر گونه تغيير كاربري اراضي زراعي و باغي ممنوع بوده و مطابق قانون حفظ كاربري اراضي زراعي و باغي، با متخلفين برخورد قانوني خواهد شد.

وي محكوميت به پرداخت جريمه نقدي تا سه برابر ارزش اراضي تغييركاربري داده شده و قلع و قمع بناهاي احداثي را از جمله مجازات هاي در نظر گرفته شده براي متخلفين دانست.

برقی افزود: حفظ اراضي زراعي و باغي به معناي حفظ نظام كشاورزي از حقوق ملي و حق همه مردم است و كشاورزان و مالكان اراضي كشاورزي بايد مطلع باشند كه كاربري كشاورزي اراضي آنها ارزشي مضاعف محسوب و به عنوان يك واحد توليدي مي تواند اشتغال، اقتصاد و آينده آنان و فرزندانشان را تامين کند.

وي با اشاره به اينكه در صورت تكرار جرم تغيير كاربري غير مجاز يا تخريب اراضي زراعي و باغها توسط فردي، در قانون مجازات حبس براي اين افراد در نظر گرفته شده است، گفت: البته اعمال قانون و عمليات حاكميتي لازمه حفظ و صيانت از اراضي زراعي و باغي است.

وی گفت: در كنار اين موضوع بحث تحول در نگرش عمومي به مسئله حفظ كاربري و فرهنگ سازي در اين رابطه نيز مهم بوده و خواهد توانست به شكل گيري عزم عمومي براي حفظ كشاورزي به عنوان ركن اصلي اقتصاد جامعه منجر شود.

مدير امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي استان همدان تاکید کرد: هرگونه تغيير كاربري اراضي زراعي و باغي ممنوع بوده و مطابق قانون حفظ كاربري اراضي زراعي و باغي با متخلفين برخورد قانوني خواهد شد.

کد خبر 2332927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha