۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۹:۳۱

تیم شمشیربازی اسلحه سابر در رده نهم جهان قرار گرفت

تیم شمشیربازی اسلحه سابر در رده نهم جهان قرار گرفت

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر که با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، فرزاد باهرارسباران و محمد رهبری در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده، با کسب عنوان نهم تیمی به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. این عنوان برای نخستین‌بار و در میان 26 تیم شرکت کننده در این رقابت‎ها به دست آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدارهای روز دوم و پایانی بخش تیمی مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان در اسلحه سابر روز گذشته در کازان روسیه برگزار شد. در این روز از رقابت‌ها تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران که در نخستین دیدار موفق به شکست مصر و صعود به جدول 16 تیم برتر شده بود، دیدارهای خود را پیگیری کرد و با کسب عنوان نهم به کار خود پایان داد.

ملی‌پوشان اسلحه سابر در دومین روز رقابت‌های تیمی این اسلحه برای صعود به جدول هشت تیم برتر به مصاف ایتالیا رفتند اما با متحمل شدن شکست 45 بر 33 از این صعود بازماندند و مجبور به پیگیری دیدارهای خود برای کسب عنوان نهم تا شانزدهم مسابقات شدند. بر این اساس آنها برای کسب یکی از رده‌های نهم تا دوازدهم مسابقات ابتدا با اوکراین که قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد روبرو شدند و این تیم را با نتیجه 45 بر 38 شکست دادند.

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر بعد از غلبه بر اوکراین، تیم ملی اسپانیا را هم شکست داد. دیدار با این تیم با نتیجه 45 بر 44 به پایان رسید. در ادامه تیم ملی اسلحه سابر برای کسب عنوان نهم مسابقات به مصاف بلاروس رفت و موفق شد با غلبه بر این تیم به عنوان نهم جهان دست یابد. 45 بر 43 نتیجه پایانی دیدار تیم‌های ایران و بلاروس بود.

این برای نخستین‌بار در طول تاریخ شمشیربازی است که تیم ملی اسلحه سابر موفق به کسب جایگاه نهمی در مسابقات قهرمانی جهان شده است. جایگاه نهمی تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان در میان 26 تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها به دست آمد. 

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در حالی موفق به کسب عنوان نهم مسابقات قهرمانی جهان شد که بازیکنان این تیم در دیدارهای انفرادی نیز عنوان‌های قابل قبولی را به خود اختصاص دادند. بر این اساس مجتبی عابدینی سی و دوم شد. فرزاد باهر ارسباران و علی پاکدامن هم به ترتیب با کسب جایگاه‌های سی و هفتم و چهلم به کار خود پایان دادند. محمد رهبری دیگر نماینده ایران در این بخش از مسابقات بود که درمرحله مقدماتی به دلیل همگروهی با نماینده اسرائیل از برگزاری دیدارهای خود امتناع کرد. 

کد خبر 2335772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha