۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۳۹

ابعاد اجتماعي و فرهنگي شهرها نیازمند توجه است

ابعاد اجتماعي و فرهنگي شهرها نیازمند توجه است

قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: شهرداري ها و شوراهاي اسلامي علاوه بر مسائل عمراني و خدماتي بايد توجه به امور اجتماعي و فرهنگي شهرها را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ديدار شهردار و شوراي اسلامي شهر محمودآباد نمونه ظهر پنجشنبه با حضور مرتضی روزبه استاندار قزوین برگزار شد.

مرتضی روزبه در این جلسه اظهارداشت: توجه به محورها و برنامه هاي مرتبط به فرهنگ شهروندي از قبيل رعايت نظم و قانون، مشاركت مدني، ادب و نزاكت و رعايت حقوق همسايگي از جمله مسائلي است كه بايد به طور جدي در برنامه ها و اولويت هاي مديران شهري قرار گيرد.

وي افزود: تا زماني كه مسائل فرهنگي و اجتماعي شهرها ريشه يابي و مرتفع نشود مسائل ديگر در شهرها حل نخواهد شد.

استاندار با بيان اينكه نبايد به اقدامات سطحي و زودگذر در حوزه فرهنگي قانع بود خاطر نشان كرد: در شهرها با معضلي به نام فقر فرهنگي مواجه هستيم كه حركت در جهت اصلاح رفتاري شهروندان مي تواند بخشي از اين نقيصه را جبران كند.

وي در ادامه با اشاره به موقعيت شهر محمودآباد نمونه تصريح كرد: محمود آباد نمونه از يک موقعيت ممتاز و ويژه اي برخوردار است كه توسعه آن بايد براساس طرح جامع و نقشه راه پيگيري شود.

این مسئول افزود: بايد از هرگونه ساخت و ساز غيرمجاز در اين منطقه جلوگيري شود و در جهت گيري و اجراي برنامه ها نسل هاي آينده را مدنظر قرار داد.

وي با اشاره به نزديكي محمودآباد به قزوين اظهارداشت: در نگاه اول نزديكي به شهر قزوين اگرچه ممكن است براي اين شهر يک مزيت و امتياز تلقي شود اما اگر شهر به درستي مديريت نشود و جوانب امر به شكل جامع و دقيق تحليل و رعايت نشود آينده اين منطقه را با مسائل و مشكلاتي مواجه مي كند.

استاندار با بيان اينكه محمودآباد نبايد به سرزير جمعيت مناطق و گروههاي مختلف تبديل شود خاطر نشان كرد: افزايش جمعيت در اين منطقه مي تواند به عنوان يك زنگ خطر براي آينده اين شهر باشد چون اگر بزرگ شدن شهر از يک موازنه منطقي و نظم قابل دفاع برخوردار نباشد خسارات و تبعات جبران ناپذيري را به همراه خواهد داشت.

وي افزود: بزرگ شدن بي رويه و بدون طرح محمودآباد نمونه مي تواند آن را به حياط خلوت آسيب هاي اجتماعي و مفاسد اخلاقي تبديل كند.

استاندار با اشاره به اوقافي بودن بخشي از اراضي شهر محمودآباد نمونه تصريح كرد: وقف از موضوعات شرعي و با اهميتي است كه بايد حرمت آن حفظ شود و براي حل اراضي اوقافي بايد برمبناي تفاهم و تعامل حركت كرد.

کد خبر 2337562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha