۸ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۴۴

حجت الاسلام فضیلت:

تعطیلی و رکود انجمن های ادبی جفا بود/ علی آباد کتول صاحب سینما خواهد شد

تعطیلی و رکود انجمن های ادبی جفا بود/ علی آباد کتول صاحب سینما خواهد شد

گرگان- خبرگزاري مهر: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان با ابراز نارضایتی از تعطیلی انجمن های ادبی – هنری در شهرستان ها گفت: این تعطیلی یا رکود انجمن ها جفا بود و باید گذشته را پشت سر گذاشت و با همت همه هنرمندان فضای ادبی، هنری استان پویا شود.

به گزارش خبرنگار  مهر، حجت الاسلام علي اصغر فضيلت شامگاه سه شنبه در نشست با جمعی از جوانان فعالِ حوزه فرهنگ و هنر شهرستان علی آباد کتول، افزود: ما آماده ایم که تمام امکانات را بسیج کنیم تا هنرمندان و فعالان فرهنگی اعتماد از دست رفته را بازیابند و به عرصه برگردند.

وی با تاکید بر افق های روشن آینده گفت: در دوره ای آمارپرستی باب طبع مدیران فرهنگی بوده است. اما قرار نیست آن رویه ها ادامه داشته باشد یا ما بخواهیم تنها به مرثیه سرایی بپردازیم، باید دست به دست هم دهیم و با پشت سر گذاشتن آن چه تا به امروز اتفاق افتاده، برای بهبود اوضاع فرهنگی استان تلاش کرد.

مدیرکل ارشاد استان ادامه داد: علی آباد کتول یکی از پایگاه های خوب فرهنگ استان محسوب می شود و اداره کل این آمادگی را دارد که با همکاری همه مسئولان شهرستان و هنرمندانش، برای ارتقا مسائل و دغدغه های آنان عمل کنیم. همکاری های مشارکتی در عرصه فرهنگ و مذهب، در وضعیت تنگاهای مالی فعلی بهترین روش است.

این مدیر استانی درباره حفظ اخلاق در حوزه فرهنگ گفت: اگر مدعی اسلام هستیم باید هنجارهای آن را هم بجا بیاوریم. نمی شود در رسانه های خود اخلاق را رعایت نکرد و با دروغ و تهمت برخورد کنیم و نام آن را نقد گذاشت. به شما جوانان توصیه می کنم با رعایت اخلاق حرفه ایی و شئونات تلاش کنید تا این گونه رویکردها اصلاح شود.

وی افزود: اداره کل ارشاد نمی تواند و نمی خواهد بدون همکاری شما جوانان فرهنگی کاری را صورت دهد. دعوت می کنم و اگر مشتاق هستید و دل های تان برای فرهنگ استان می سوزد، پا به میدان بگذارید و فعال شوید.

علی آباد کتول صاحب سینما خواهد شد

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان  از تعطیلی و وضعیت فعلی سینماهای شهرستان علی آباد ابراز نارضایتی کرد و گفت: شایسته این شهرستان با جمعیتی بیش از 120 هزار نفر نیست که سال ها است از داشتن سینما محروم باشد.

وی خاطرنشان کرد: این شهر دو تا سینما داشت که متاسفانه سال ها است تعطیل هستند و هیچ اقدامی هم برای بهسازی و راه اندازی آنها صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: این سینماها در حال حاضر غیرقابل استفاده شده اند و از آن مهم تر به لحاظ قانونی در تملک اداره کل فرهنگ و ارشاد  نیست و ما نمی توانیم تصمیمی برای آنها بگیریم. اما از حضور بخش خصوصی در این زمینه استقبال کرده و قول هرگونه همکاری برای تسهیل در اجرای ساخت سینما را می دهیم.

حجت الاسلام فضیلت برای رفع نیاز فرهنگی جوانان علی آباد کتول اظهار کرد: در شرایط فعلی و تا آن زمان که بخش خصوصی قادر باشد و پیشقدم شود برای ساخت سینما در این شهرستان، این قول را می دهیم که با اختصاص حداقل 500 میلیون ریال برای تجهیز سینمایی سالن آمفی تئاتر شهرستان علی آباد کتول که بتوان از آن  برای نمایش فیلم نیز بهره برد.

به وضعیت فرهنگی علی آباد کتول در سال های گذشته بی توجهی شد

در ادامه اين نشست برخی از جوانان شهرستان علی آباد کتول درباره معضلات و کمبودهای فرهنگی اشاره کردند. مهندس غلامرضا حاتمی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر علی آباد گفت: طی سال های گذشته بی توجهی آشکار و ناجوانمردانه ای در حق فعالان فرهنگی این شهرستان روا داشته شد. انتظار می رود با توجه به ظرفیت های موجود و سومین شهر استان بودن علی آباد، این اداره کل نگاه عادلانه ای داشته باشد. سال گذشته سه تن از شاعران این شهر آقایان مرتضی شاهین نیا، حسین دیلم کتولی و بنیامین دیلم مجموعه شعر خود را منتشر کردند.

محمد برزگر از فعال فرهنگی پیشنهاداتی چون راه اندازی مجدد انجمن ها، برگزاری ورک شاپ های کتابخوانی، راه اندازی چشنواره موسیقی مقامی کتولی را مطرح کرد.

صادق سالاری فعال فرهنگی و مشاور فرماندار، گفت: ابتدای دولت نهم فردی را برای اداره ارشاد و فرهنگ شهرستان برگزیدند که مدرک تحصیلی وی سوم دبیرستان بود. این خود آغاز طرد هنرمندان شد. انتظار می رود با نگاه روشنی که حضرتعالی دارید، زمینه ایجاد طرح هایی چون راه اندازی خانه فرهنگ، احداث سینما،اجرای کنسرت های موسیقی سنتی فراهم شود و حمایت جدی از رسانه های مستقل داشته باشید.

محمد مزیدی از فعالان تاتر این شهرستان گفت: راه اندازی مجدد انجمن نمایش و فراهم کردن زمینه به صحنه آوردن نمایش برای همه هنرمندان شهرستان از انتظارات جدی اهالی نمایش و تئاتر شهرستان است.

کد خبر 2340521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha