۱۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۵۹

عملیات اجرایی پتروشیمی دهلران در آینده نزدیک شروع خواهد شد

عملیات اجرایی پتروشیمی  دهلران در آینده نزدیک شروع خواهد شد

دهلران - خبرگزاری مهر: نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: عملیات اجرایی پتروشیمی دهلران در آینده نزدیک شروع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد احمدی ظهر جمعه در بازدید از پتروشیمی دهلران اظهار داشت: مسئولیت تکمیل این مجتمع صنعتی به صندوق ذخیره شرکت نفت واگذار شده و امیدواریم با حضور این صندوق شاهد شتاب بخشی در روند اجرای پتروشیمی دهلران باشیم.

وی گفت: کلنگ پتروشیمی دهلران سال 88 به زمین زده شد، ولی به سبب تامین نشدن منابع مالی از محل صندوق توسعه ملی، فقدان تعیین قیمت خوراک و پایین بودن سهم 10 درصدی دولت قبلی در سرمایه گذاری و سهم 90 درصدی بخش خصوصی اکنون از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نیست.

وی بیان داشت: خلع ید سرمایه گذار و افزایش سهم دولت از 10 درصد به 49 درصد مهم ترین راهکارها برای فعال شدن پتروشیمی دهلران بود که خوشبختانه مسوولان ارشد استان با جدیت این موضوع را پیگیری کرده و با تعیین سرمایه گذار جدید امیدواریم شاهد شتاب بخشی در اجرای این طرح باشیم.

وی اظهارداشت: برای شروع کار پتروشیمی دهلران خوشبختانه دولت  امسال 800میلیارد دلار اختصاص داده است واین میزان اعتبار باتوجه به وجود منابع نفت و گاز در این شهرستان دارای توجیه اقتصادی بالایی است.

احمدی گفت: این واحد صنعتی یکی از بزرگترین مجتمع های تولید اتیلن و پلی اتیلن کشور است که با بهره برداری از آن سالانه بیش از یک میلیون و 400 هزار تن محصول تولید و به بازارهای داخلی و خارج عرضه می شود.

وی ایجاد اشتغال و راه اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی را از دستاوردهای این طرح عنوان کرد گفت:طولانی شدن مدت زمان بهره برداری از طرح های مختلف تولیدی نباید باعث کم اهمیتی آنها شود.

 

کد خبر 2341026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha