۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۴۲

تلاشهای داوطلبان سازمان امداد اسلامی برای تسهیل زندگی مسیحیان عراق

تلاشهای داوطلبان سازمان امداد اسلامی برای تسهیل زندگی مسیحیان عراق

درحالی که رسانه های جهانی روی مسیحیان موصل تمرکز کرده اند یک گروه از داوطلبان مسلمان از سازمان امداد اسلامی در سکوت کامل کمکهای انسان دوستانه ای را برای خانواده های آسیب پذیری که مجبور به ترک خانه های خود شده فراهم می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان امداد اسلامی در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: خانواده های استان نینوا در مناطق حمدانی و بعشقیه از کمکهای انسان دوستانه ای که با همکاری کلیسای محلی صورت گرفته استفاده کردند.

به دنبال اینکه تروریستهای تکفیری داعش اعلام کردند مسیحیان این منطقه اگر جزیه پرداخت نکنند یا اسلام نیاورند کشته خواهند شد، خانواده های مسیحی شنبه گذشته شهر موصل را ترک کردند.

ابوبکر بغدادی رهبر تروریستهای تکفیری داعش که آنها از وی با عنوان خلیفه یاد می کنند اعلام کرده بود مسیحیانی که نمی خواهند بمانند و با این شرایط زندگی کنند باید مرزهای خلیفه گری اسلامی را ترک کنند.

هزاران خانواده مسیحی با اجبار سربازان مسلح شهر موصل را به عنوان دومین شهر بزرگ عراق ترک کردند و درحالی که بسیاری از آنها فقط با لباسی که برتن داشتند گریخته بودند، برخی وارد کردستان عراق شده و عده ای دیگر شرق نینوا را انتخاب کردند و برخی دیگر در کلیساها، مدارس و ساختمانهای نیمه کاره پناه گرفتند.

سازمان امداد اسلامی از روزهای آغازین درگیری آغاز به کار کرد و تلاش کرد که منابع ضروری را برای عراقیهایی که مجبور به ترک خانه خود شده اند فراهم کند.

براساس اعلام سازمان امداد اسلامی در شهرهای انبار و صلاح الدین بیش از 3 هزار خانواده بسته های غذایی و بهداشتی توزیع شده را دریافت کرده اند و حدود 25 هزار تکه لباس برای مردمی که خانه های خود را در انبار ترک کرده فراهم شده است.

سازمان امداد اسلامی یک سازمان امدادی و انسان دوستانه اسلامی است که با همکاری سازمان ملل به تعداد قابل توجهی از مردم عراق کمک کرده است.

این سازمان اخیرا توافقنامه ای مبنی بر ارسال آب و بسته های بهداشتی به مردم سنجار امضاء کرده است.

کد خبر 2346362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha