۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸

انتخاب سه فیلم دانمارکی فینالیست برای اسکار خارجی 

انتخاب سه فیلم دانمارکی فینالیست برای اسکار خارجی 

دانمارک سه فیلم را به عنوان فینالیست برای شرکت در بخش فیلم خارجی اسکار انتخاب کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود رپپورتر، در حالی که دانمارک موفق شد در سال 2011 با فیلم «در دنیایی بهتر» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان سال شود، اکنون فینالیست‌های شرکت در اسکار 2014 را انتخاب کرده است. سبک این فیلم‌ها از فیلم نامتعارف مدل دهه 1970 نیلز آردن اوپلف تا درام خانوادگی پرنیل فیشر کریستنسن و درام روان‌شناختی نیمه اتوبیوگرافیکی نیلز مالمروس متغیر است.

فیلم نیلز آردن اوپلف «سریع راه رفتن» نام دارد و در آن ستاره‌های دانمارکی یعنی پیلو آسباک و دیوید دنسیک و سیدس ببت کنودسن نقش‌آفرینی می‌کنند. داستان این فیلم به دهه 1970 و زمانی بازمی‌گردد که دانمارک در حرکتی که باعث به وجود آمدن تحولی اجتماعی برای شخصیت‌های فیلم شد، با مسایل غیراخلاقی مبارزه نمی‌کرد. از هنگام ساخت فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» در سال 2009 تا به حال، این اولین فیلم اسکاندیناوی اوپلف است. این کارگردان شناخته‌شده دانمارکی همچنین فیلم «سقوط مرد مرده» با نقش‌آفرینی کالین فارل و نومی راپاس و قسمت اول سریال «زیر گنبد» که با اقتباس از رمان استیون کینگ ساخته شده را نیز کارگردانی کرده است.

فیلم «کسی که دوستش داری» ساخته کریستنسن هم در ماه ژوئن برنده جایزه تماشاچیان فستیوال فیلم لس‌آنجلس شده است و داستان یک خواننده و آهنگ‌ساز مشهور را دنبال می‌کند که بعد از گذر سال‌ها در لس‌آنجلس به وطنش دانمارک بازمی‌گردد تا یک آلبوم جدید ضبط کند. آنجا او باری دیگر دخترش را می‌بیند که او را به نوه 11 ساله‌ای که حتی نمی‌شناسد معرفی می‌کند.

فیلم «غم و شادی» از مالمروس هم داستان نیمه اتوبیوگرافیکی یک کارگردان و همسرش را تعریف می‌کند که توسط مرگ خشونت‌بار فرزند کوچکشان شوکه می‌شوند.

کمپانی ترو نوردیسک مسئولیت اداره فروش بین‌المللی هر سه فیلم را بر عهده دارد. این سه فیلم توسط کمیته‌ای که انستیتوی فیلم دانمارک و سازمان‌های محلی صنعت فیلم ترتیب داده بودند انتخاب شده‌اند. روز هجدهم ماه سپتامبر همین کمیته باری دیگر نظر خود را این بار درباره انتخاب کاندیدای نهایی دانمارک در اسکار 2015 اعلام می‌کند.

آکادمی اسکار روز پانزدهم ماه ژانویه پنج نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان خود را اعلام می‌کند و برنده نهایی روز بیست و دوم ماه فوریه مشخص می‌شود.  

کد خبر 2353824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha