۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۱۱

فرخ زاده به مهر خبرداد:

80 پروژه ساخت مکانهای فرهنگی در شیراز اجرایی می شود

80 پروژه ساخت مکانهای فرهنگی در شیراز اجرایی می شود

شیراز – خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: 80 پروژه فرهنگی در شهر شیراز در حال انجام، طراحی یا آغاز است.

محمد فرخ زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه کارهای خوبی در زمینه برخوردار کردن مناطق کم برخوردار شیراز به مکانهای فرهنگی طی سال 93 صورت گرفته، گفت: این برای مردم امیدوار کننده است که در قالب طرح آمایش سرزمین به معنی بهره مند کردن مناطق کم برخوردار و ایجاد عدالت زیر ساختی در حوزه فرهنگی و اجتماعی کارهایی در شیراز انجام گرفته است.

وی بیان کرد: برای امسال حدود 100 میلیارد تومان بودجه برای کارهای فرهنگی اختصاص یافته است و البته صرف کردن این بودجه در این راه منوط بر تحقق درآمد شهرداری، تامین زمین و پیمانکار مناسب با اجرای طرح خواهد بود هر چند که الان وضعیت درآمدی چندان خوب نیست.

معاون فرهنگی شهردار شیراز همچنین پروژه های ساخت فرهنگسراها در مناطق محروم شیراز را برشمرد و گفت: در شهرک استقلال در محور شمال غرب منطقه گلستان و شهرک بهشتی که از سرانه فضای فرهنگی کمی برخوردار است فرهنگسرای بزرگ مقیاس با زیربنای سه هزار متر ساخته می شود، فرهنگسرایی در روستای انجیره با زیربنای 400 متر در حال ساخت است، در دروازه کازرون فرهنگسرایی با زیربنای بالغ بر هزار متر در سه طبقه به نام الغدیر ساخته می شود که تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، در بافت تاریخی فرهنگی شهر که پر از معزلات اجتماعی مانند اعتیاد، تکدی گری و کارتن خوابی است کار ساخت فرهنگسرای علم دار با پیشرفت فیزیکی 90 درصد رو به اتمام است و طی این ماه افتتاح می شود، در منطقه نه شیراز با پیشرفت فیزیکی 30 درصد کار ساخت فرهنگسرای پرتو که شمال مجموعه فرهنگی، مجموعه ورزشی و مجموعه کودکان است آغاز شده است، چهار فرهنگسرای دیگر نیز در شهر شیراز در قالب توسعه مانند علوی یا ساخت از صفر می سازیم که هشت میلیارد تومان برایش هزینه می شود، همچنین در بلوار رحمت پیش بینی ساخت فرهنگسرایی با سه هزار متر زیربنا می شود که اکنون در حال بررسی زمین و بعد ایجاد طرح و نقشه آن هستیم و یکی از بزرگترین فرهنگسراها و با دو هزار و 800 متر زیربنا کنار روستاهای کم برخوردار شیراز مانند ترکان، شرقان و... و در جنوبی ترین نقطه شرقی ما در شهرک فرزانگان روبه روی میانرود فرهنگسرای سه هزار متری فرزانگان ساخته می شود.

فرخ زاده با عنوان اینکه پروژه های مختلفی در ساخت زمینهای ورزشی در دست است، گفت: چمن مصنوعی خیابان سهراب سپهری در جنوب شهر طی هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت دو کتابخانه در جنوب شهر، اعلام کرد: ساخت یک کتابخانه در درب اول پایگاه بوستان رو به اتمام است که کارهای خود ساختمان تمام شده و فقط محوطه سازی دور آن و کشیدن انشعابات آب و برق مانده و احتمالا این کتابخانه در هفته دولت افتتاح می شود.

معاون فرهنگی شهردار شیراز افزود: در شهرک رمضان منطقه 9که محله محرومی است ساخت کتابخانه بین 40 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ظرف دو ماه و نیم آینده افتتاح می شود.

وی عنوان کرد: شیراز از بعد از دوره زندیه تا کنون تا به این حد در توسعه زیرساختهای فرهنگی پیشرفت نداشته و امیدواریم که با کمک شورای شهر، شهردار، شهرداران مناطق و دوستان در حوزه های فرهنگی شیراز در این زمینه به افق موفقی ظرف دو سال آینده دست یابد.

معاون فرهنگی شهردار همچنین اعلام کرد: سالن تمرین تئاتر در جنوب شهر در بوستان کوی زهرا و همچنین دو پارک بزرگ در محور جنوب شرق و در محور جنوب غرب ساخته خواهد شد.

فرخ زاده در اشاره به ضرورت ساخت مکانهای فرهنگی در مناطق محروم شهر، اظهار داشت: ساخت این مکانها باعث می شود سطح دانش و آگاهیهای شهروندان ارتقا یابد، باعث افزایش مهارتهای آنها می شود، سبب تقویت باورهای دینی و اخلاقی و همچنین رشد سرانه فضای شیراز در بحثهای فرهنگی به عنوان پایتخت فرهنگی، به عنوان شهر تمدن و فرهنگ و سومین حرم اهل بیت می شود.

وی با یادآوری ساخت اندیشکده فرهنگی و مذهبی شیراز در خیابان 9دی، گفت: ساخت این اندیشکده به پایان رسیده و صرفا باید تجهیز شود و وسایل موردنیاز آن چیده شود و بلافاصله بعد از آن آغاز به کار می کند و هر روزه اتاقهای فکر گردشگری، فرهنگی و مذهبی و ... در آن تشکیل می شود که گروه های جوان در کنار افراد با تجربه ایده ها و بحثهای تخصصی خود را در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، ورزشی و مذبی عنوان می کنند.

کد خبر 2355280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha