۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۴۶

بالدی:

زلزله های مورموری امروز سه بار شهرهای خوزستان را لرزاند

زلزله های مورموری امروز سه بار شهرهای خوزستان را لرزاند

اهواز ـ خبرگزاری مهر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: زلزله های مورموری در استان ایلام امروز سه بار شهرهای خوزستان را لرزاند.

هاشم بالدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از شب گذشته تا امروز در مورموری بیش از چهار بار زلزله هایی به بزرگی 5.6 ریشتر و مابقی نیز زیر چهار ریشتر به وقوع پیوست. شهرهای استان خوزستان نیز از شدت این زمین لرزه ها لرزید.

وی افزود: نمی توان گفت که شهرهای خوزستان شاهد پس لرزه بودند چون وقتی زلزله از کانون اصلی خود منتشر شد، شدت آن شهرهای استان خوزستان که فاصله بسیار کمی با مورموری ایلام دارند را نیز به لرزش درآورد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: وقتی زمین لرزه ای به وقوع بپیوندد و بعد از آن دوباره در منطقه ای که دچار زمین لرزه شده باشد لرزش های خفیفی داشته باشیم می توان گفت که در آن منطقه یا مناطق مجاور پس لرزه اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله ای به بزرگی 5.5 ریشتر ساعت 35 دقیقه بامداد امروز یکشنبه مورموری در استان ایلام را لرزاند. عمق این زلزله 10 کیلو متری زمین اعلام شده است.

موقعیت دقیق این زلزله 14 كيلومتري مورموري، ايلام،40 كيلومتري حسينيه در استان خوزستان و 46 كيلومتري موسيان در استان ایلام اعلام شده است.

همچنین ساعت هفت و 14 دقیقه امروز نیز یک زلزله با قدرت 5.5 ریشتر در مورموری ایلام به وقوع پیوست که شدت آن باعث شد شهرهای خوزستان به شدت تکان بخورند.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته ای که گذشت مردم خوزستان حداقل بیش از چهار بار شاهد لرزش ها و پس لرزه های ناشی از زلزله مورموری ایلام بودند. خوشبختانه این زلزله ها در خوزستان خسارت جانی نداشته است.

کد خبر 2355916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha