۱۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۲۷

جوایز برترین‌های پزشکی در جشنواره رویان اهدا شد

جوایز برترین‌های پزشکی در جشنواره رویان اهدا شد

جوایز پانزدهمین جشنواره بین المللی رویان به برترین ها در حوزه پزشکی اهدا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید گورابی، رئیس جشنواره بین المللی رویان در این کنگره گفت: دانشمندان جوان برگزیده این دوره که با تلاش بی وقفه خود اثبات کرده اند که به جز برای ارتقاء زندگی بشری و ساخت جهانی ایده آل، آنگونه که خداوند متعال از آفرینش بشر انتظار داشته است، به چیز دیگری نمی‌‌اندیشند.

وی با بیان اینکه ما نه تنها برندگان پانزدهمین جشنواره را مورد قدردانی قرار خواهیم داد، افزود: تلاش‌های دانشمندان ملی و بین المللی حاضر در مراسم را ارج می نهیم.

رئیس جشنواره بین المللی رویان ضمن گرامیداشت زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی خاطرنشان کرد: او 23 سال پیش پژوهشگاه رویان را با هدف ارتقاء سلامت جامعه ایران و فعالیت های علمی روز دنیا پایه‌گذاری کرده و هشت سال پس از آن اولین جشنواره و کنگره بین المللی رویان با هدف تشویق پژوهشگران جوان و برقراری ارتباطات علمی بین المللی که لازمه حرکت در لبه علم است، برگزار می‌شود.

گورابی عنوان کرد: اکنون پژوهشگاه در حرکت علمی خود مستحکم تر و جشنواره نیز در نزد جوامع علمی با برگزاری پانزدهمین کنگره مقبول تر شده است.

رئیس پژوهشگاه رویان در خصوص فعالیت های محققان در این پژوهشگاه توضیح داد و گفت: پژوهشگاه ماموریت خود را در چهار محور پژوهش و توسعه علم و فناوری، آموزش و ترویج یافته های علمی، تجاری سازی یافته های پژوهشی و درمان بیماری های صعب العلاج و ناباروری انجام می دهد.

وی با اشاره به این که داوری طرح ها در دو مرحله انجام شد، گفت: 145 داور ایرانی و بین المللی داوری طرح ها را به عهده گرفتند، نوآوری مقالات طرح ها در آنها به چاپ رسیده، صورت گرفته است.

گورابی اذعان داشت: امیدواریم که برندگان امسال و تمامی سخنرانان خارجی کنگره همچون سال‌های گذشته سفیر صلح و دوستی ملت ایران به تمام جهان باشند و از طریق تحقیقات مشترک علمی شاهد پیوند ملت ایران و سایر ملل دنیا باشیم.

به گزارش مهر، جوایز این دوره از جشنواره بین المللی رویان با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس پژوهشگاه رویان اهدا شد.

کد خبر 2363432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha