۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۴۵

کشتی فرنگی قهرمانی جهان-ازبکستان؛

حمید سوریان با اقتدار به فینال رسید/ یک گام تا رکوردی جاودانه

حمید سوریان با اقتدار به فینال رسید/ یک گام تا رکوردی جاودانه

فرنگی کار وزن 59 کیلوگرم تیم ملی ایران با غلبه بر حریف ازبکستانی خود در دیدار نیمه نهایی رقابتهای قهرمانی جهان، با اقتدار راهی دیدار نهایی این مسابقات شد. وی در صورت پیروزی مقابل "سمینوف" روس ششمین مدال طلای متوالی خود در مسابقات جهانی را بدست می‌آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سوریان در دیدار نیمه نهایی رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان که در تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است، برابر "المرات تسمرادوف" از ازبکستان قرار گرفت که با پیروزی 2 بر یک راهی دیدار فینال رقابتهای جهانی 2014 تاشکند شد.

حمید سوریان در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر از سد "آلکس آنچتی" از رومانی گذشت. وی در دور بعد مقابل "فهمی" از مصر با نتيجه 2 بر يك به برتري دست يافت و راهي دور سوم شد. سوریان در این دور "اسماعیل بورو" از کوبا نفر اول پان آمريكن را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله "ممداف" از آذربایجان را 3 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.

فرنگی کار وزن 59 کیلوگرم تیم ملی ایران که دارنده 5 مدال طلای رقابتهای جهانی و یک مدال طلای المپیک است، در صورت پیروزی برابر "سمینوف" روس در دیدارهای نهایی این وزن، به ششمین طلای جهانی خود دست پیدا کرده و رکوردی جاودانه از خود باقی خواهد گذاشت.

پیش از این عبدالله موحد با کسب 5 مدال طلای رقابتهای جهانی و یک مدال طلای المپیک، پر افتخارترین کشتی‌گیر ایران بود.

کد خبر 2370149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha