۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۵۷

زرگرپور:

خروج سرمایه داران و مهاجرت های زیاد به اصفهان علل رشد بیکاری است

خروج سرمایه داران و مهاجرت های زیاد به اصفهان علل رشد بیکاری است

اصفهان - خبرگزاری مهر: استاندار اصفهان گفت: روی آوری سرمایه گذاران اصفهان به دیگر استان ها و مهاجرت های فراوان به این استان از دلایل افزایش نرخ بیکاری استان اصفهان بیش از متوسط کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان که به منظور بررسی نوزدهمین سرفصل گزارش آمایش سرزمین با عنوان "بخش اقتصاد کلان" برگزار شد در جمع مدیران استانی اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان اصفهان بین یک تا یک و نیم درصد بالاتر از میانگین کشوری است که یک توجیه علمی و منطقی قابل قبولی دارد.

وی بیان داشت: در استانی که نیمی از جمعیت آن تنها از زاد و ولد است و نیمی از جمعیت را مهاجرین سایر استان ها تشکیل میدهند، زمانی که در حوزه اشتغال با رکود مواجه می شویم، امری منطقی است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری سرمایه داران اصفهان در دیگر استان ها یا روی آوری افراد از استان های همجوار برای اشتغال به اصفهان امری عادی و یک روند طبیعی است.

وی بیان داشت: این موضوع که سرمایه داران در جایی که نیروی ارزان‌ قیمت و امکانات و تسهیلات بیشتری است، سرمایه گذاری خود را انجام می دهند، امری طبیعی به نظر می رسد.

زرگرپور از بررسی 32 طرح مردمی مشمول طرح‌های بخش غیردولتی، خصوصی و تعاونی ها در شورای برنامه ریزی استان خبر داد و گفت: عمده این طرح ها در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات است.

وی گفت: زمانی که گفته می شود نرخ بیکاری در استان اصفهان از متوسط نرخ بیکاری کشور کمی بالاتر است از دید عموم حرف غیر واقعی است.

استاندار اصفهان بیان داشت: از دید این افراد زمانی که بالاترین میزان سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی، خدمات و صنعت است بنابراین مشکل اشتغال در این استان قابل توجیه نیست.

وی به طرح آمایش سرزمین اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مقررشده برنامه ششم توسعه کشور بر پایه طرح آمایش سرزمین برنامه ریزی و عملیاتی شود، استان اصفهان جزو نخستین استان هایی است که این اقدام را انجام داده است.

19بخش از طرح آمایش سرزمین اصفهان به تصویب رسیده است

استاندار اصفهان با اظهار اینکه هم اکنون طرح آمایش سرزمین در استان اصفهان تهیه شده است، تصریح کرد: 19 بخش از این طرح تهیه و به تصویب رسیده است.

وی بیان کرد: آنچه که امروز ضرورت دارد و باید مدیران ارشد استانی بر مبنای آن برنامه‌ریزی کنند سازماندهی کردن منابع و ظرفیت‌ها به طریقی است که بیشترین منافع و عواید نصیب استان شود و در این زمینه کمترین ضرر را شاهد باشیم.

استاندار اصفهان گفت: وقتی صحبت از اقتصاد کلان می‌شود مباحثی مانند تورم، اشتغال و بیکاری باید در بررسی ها مورد نظر قرار گیرند و بررسی و تحلیل روی چنین موضوعاتی چارچوب کار را مشخص می‌سازد.

وی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی یا به عبارتی نیروی کار از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در بحث مطالعات و آمایش بیشتر روی آن توجه کرد، گفت: در بحث اقتصاد کلان استان یکی از شاخصه‌های مهم تعیین، تبیین و پیش‌بینی جایگاه اقتصاد کلان استان در کشور است.

زرگرپور با بیان اینکه این رسالت باید توسط سازمان‌های بالادستی و در سند آمایش سرزمین کشور مشخص شود، ابراز کرد: با این وجود مدیران استانی و کارشناسان مربوطه باید چشم‌اندازی از جایگاه استان داشته باشند.

کد خبر 2372257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha