۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۵۱

رونمایی از مفتون و فیرزوه-3

تشکر ویژه یک نویسنده از اهالی رسانه در رونمایی از رمانش

تشکر ویژه یک نویسنده از اهالی رسانه در رونمایی از رمانش

سعید تشکری در مراسم رونمایی از رمانش گفت: از خبرنگارانی که در 8 ماه سکوت سعید تشکری و بودنش در بستر بیماری بیشتر از هنرمندان من را دیدند و جویای احوالم شدند تشکر می‌کنم و در برابرشان سر فرود می‌آورم؛ خبرنگارانی که ژورنالسیت خبری نیستند بلکه دردمند خبری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر عبدالرضا فرید زاده نمایشنامه نویس در مراسم رونمایی از رمان مفتون و فیروزه در سخنانی با اشاره به فعالیت ادبی سعید تشکری اظهار داشت: قلم سعید تشکری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که در این کتاب نیز بخشی از آن را می‌بینیم اما با این حال مشخصه‌های اصلی قلم سعید تشکری همانند آثار قبلی خودش در این اثر نیز دیده می‌شود.

وی افزود: این رمان به نظر من رمانی پژوهشی است که در عین حال در عرصه خیال نیز ورود کرده و بسیار موفق هم بوده است. به نظرم رئالیسم این رمان را تشکری با خواست خودش انتخاب کرده است و به شکلی است که مخاطب می‌تواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند.

فرید زاده همچنین گفت: انسان با خواندن این کتاب متوجه می‌شود که این نویسنده با تمام داشته‌هایش علاوه بر ساختار، بافت روابط و شبکه‌های منظم را نیز در نوشتن خود رعایت می‌کند و ارتباط و اشتراک این ساخت و بافت در رمان به خوبی به چشم می خورد

در این مراسم همچنین سعید تشکری نیز در سخنانی اظهار داشت: من زاده قوچان هستم، در مشهد تربیت شدم و در تهران درس خواندم. رمانم نیز در همین سه شهر می گذرد. «مفتون و فیروزه» از مردمی حرف می‌زند که حافظه، تربیت، مذهب  دارند و زبانش زبان تئاتر، سینما و ادبیات است

وی افزود: هنرمندان خراسان همیشه غریب هستند ولی خوشحالم که این رمان در تهران گشوده می‌شود و کمی از این غربت دور می شویم. اما چرا ما در شهر خودمان غریبه هستیم درد مشترکی است. ما باید در تهران رشد می‌کنیم و به آنجا برویم، در صورتی که در مورد هنرمندان اصفهان و یا تبریز که مکتب فرهنگی غنی دارند چنین اتفاقاتی نمی افتد.

تشکری افزود: من از سیدمهدی شجاعی تشکر می‌کنم که من را دید و اثرم را چاپ کرد. این اتفاق افتخاری برای خراسان است. از معلمینی که من را دیدند و خوب شلاق زدند و حتی معلمینی که ندیدنم، تشکر می‌کنم.

وی همچنین بخشی از سخنان خود را با اصحاب رسانه اختصاص داد  و گفت: از خبرنگارانی که در 8 ماه سکوت سعید تشکری و بودنش در بستر بیماری بیشتر از هنرمندان من را دیدند و جویای احوالم شدند تشکر می‌کنم و در برابرشان سر فرود می‌آورم؛ خبرنگارانی که ژورنالسیت خبری نیستند بلکه دردمند خبری هستند.

کد خبر 2372666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha