۲۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۳۸

حضور 30 نویسنده و مترجم در دهمین جشن امضای لاک‌پشت پرنده

حضور 30 نویسنده و مترجم در دهمین جشن امضای لاک‌پشت پرنده

دهمین جشن امضای فهرست لاک‌پشت پرنده با حضور 30 نویسنده و مترجم که کتاب هایشان در فهرست راه‌یافته قرار دارد، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دهمین جشن امضای لاک‌پشت پرنده، پنجم مهرماه با حضور 30 نویسنده و مترجم برگزار می‌شود.

شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است و علاقه مندان می توانند علاوه بر تهیه کتاب های مورد علاقه خود از این فهرست، با پدیدآورندگان این آثار دیدار و گفتگو کنند.

این فهرست که به بررسی آثار منتشر شده در تابستان سال 92 پرداخته به صورت مجزا و همچنین در پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان قابل دسترسی است.

لاک پشت پرنده فهرستی است از کتاب های برتر هر فصل، برای کودکان و نوجوانان ایرانی. این کتاب ها را گروهی از منتقدان، کارشناسان و نویسندگان کودک و نوجوان با بررسی کتاب‌های هر فصل انتخاب می‌کنند.

افزون بر این، هیئت داوران لاک پشت پرنده، کتاب های برگزیده هر سال را انتخاب و به کتاب‌های برگزیده نشان‌های طلایی و نقره‌ای اهدا می‌کنند.

کتاب ها با شیوه نامه ای مکتوب و با اصول و معیارهای روشن به فهرست راه می یابند و یا موفق به دریافت نشان طلایی یا نقره ای می شوند.

هر سال داوران و سیاستگذاران فهرست، بر اساس مقتضیات روز و همچنین با توجه به دیدگاه ها و نقد بررسی صاحب نظران، این معیارها و ملاک ها را بازبینی می کنند و آن ها را در متنی با عنوان اصول ، شیوه اجرایی و معیارهای فهرست و نشان لاک پشت پرنده اعلام می کنند.

این مراسم در روز شنبه 5 مهرماه ساعت 18 در شهرکتاب مرکز واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به خیابان معلم، نبش کوچه کلاله برگزار می‌شود.

کد خبر 2373044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha