۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۰۵

جهانگیری اعلام کرد:

کرمان، تهران و اصفهان در شرایط نامناسب آبی/ وضعیت سدها نگران کننده است

کرمان، تهران و اصفهان در شرایط نامناسب آبی/ وضعیت سدها نگران کننده است

معاون اول رئیس جمهور گفت: در شرایط فعلی، آبرسانی به 6400 روستا با تانکر انجام می شود ضمن اینکه تهران، کرمان و اصفهان در شرایط نامناسب به لحاظ ذخایر آبی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری امروز در حاشیه بازدید از 3 سد تهران که با همراهی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر نیرو صورت گرفت در جمع خبرنگاران گفت: برخی از مشکلات کشور با بودجه حل شدنی نیست، اگر مشکل کمبود آب با بودجه حل می‌شد به نوعی تامین مالی می‌کردیم اما مشکل اصلی ما کمبود منابع آبی است و کمبود آب یک واقعیتی است که مردم ایران باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور اظهارداشت: تامین آب در سدهای کشور نگران‌ کننده است و حداقل در شرایط فعلی 3 شهر تهران، کرمان و اصفهان از نظر آب شرب وضعیت خوبی ندارند. همچنین نزدیک به 6400 روستا با مشکل بی‌آبی روبرو هستند که با تانکر به آنها آبرسانی می‌شود.

جهانگیری درباره وضعیت آب شرب شهر تهران گفت: درخواست ما از مردم تهران این است که به صورت جدی در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و جز برای موارد ضروری و مورد نیاز خود از آب استفاده نکند.

وی افزود: البته وزارت نیرو راهکارهایی را اندیشیده که ذخایر حدودا 70 تا 80 میلیون متر مکعبی آب که در سد ماملو است، بتواند به مدار بهره‌ برداری بیاید. همچنین تصفیه‌خانه شماره 7 باید زودتر به مدار بهره‌برداری برسد تا امکان تصفیه آب ماملو برای مردم تهران وجود داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید واقعیت‌های منابع آبی به مردم نشان داده شود گفت: هم‌ اکنون در سد لار سطح آب نسبت به سطحی که باید به تهران انتقال پیدا کند، حدود 8 متر پایین‌ تر است و مجبور شده‌اند با پمپاژ آب را منتقل کنند.

جهانگیری افزود: در حدود 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و باید کشاورزان ما به افزایش بهره‌وری در مصرف آب توجه داشته باشند که در این زمینه در بودجه سال 94 منابع مالی برای ارتقاء سطح آبیاری و افزایش بهره‌وری در بخش آب کشاورزی اختصاص خواهیم داد.

کد خبر 2373461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha