۱ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۴

در گفت و گو با مهر مطرح شد

روایت سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان از المپیکی شدن شاگردش

روایت سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان از المپیکی شدن شاگردش

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان ضمن تشریح عملکرد ندا شهسواری در مسابقات گزینشی المپیک که با کسب سهمیه همراه بود، تاکید کرد که این سهمیه در شرایطی سخت و برابر با دیگر کشورها به دست آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، ندا شهسواری ملی پوش تنیس روی میز دختران ایران در روز پایانی رقابت های گزینشی المپیک (ازبکستان) با غلبه برحریف قزاقستانی خود قهرمان شد و تک سهمیه منطقه آسیای میانه برای اعزام یک دختر پینگ پنگ باز به بازی های ۲۰۲۴ پاریس را از آن خود کرد.

حمیده ایرانمنش سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان که هدایت ندا شهسواری را در این دیدار و دیدارهای قبلی اش در این رقابت ها بر عهده داشت، در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد عملکرد او و سهمیه به دست آمده توضیح داد.

وی با یادآوری اینکه رقابت های گزینشی المپیک در بخش زنان با حضور ۸ بازیکن برگزار شد، گفت: ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان همراه با ایران کشورهایی بودند که هر یک دو نماینده در این دوره مسابقات داشتند. از حیث رنکینیگ، هر دو بازیکن قزاقستان و یکی از نمایندگان ازبکستان بالاتر از بازیکنان ما بودند و به همین دلیل در سیدبندی هم بالاتر از ملی پوشان مان قرار گرفتند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با اشاره به اینکه مهشید اشتری و ندا شهسواری به ترتیب سید چهارم و پنجم مسابقات بودند، خاطرنشان کرد: ندا شهسواری در نخستین دیدار مقابل «لاوروا آناستازیا» از قزاقستان قرار گرفت که در دوره پیشین همین مسابقات گزینشی در منطقه آسیای میانه و در مرحله نیمه نهایی به او باخته بود اما در این دوره موفق به شکست ۴ بر یک او شد. او با پیروزی ۴ بر صفر برابر «آیانا» از قزاقستان در دومین دیدار، صعودش را قطعی کرد اما برای صدرنشینی در گروه نیاز به برتری در دیدار سوم داشت.

ایرانمنش با بیان اینکه دیدار سوم ندا شهسواری مقابل «مگدوا» از ازبکستان برگزار شد، ادامه داد: ندا این بازی را ۲ بر صفر عقب بود اما در نهایت ۴ بر ۳ پیروز شد و صدرنشینی گروه دوم را از آن خود کرد. بدین ترتیب ندا در مرحله نیمه نهایی حریف مهشید اشتری شد که برای نخستین بار در مسابقات گزینشی المپیک شرکت می کرد در حالیکه ندا دو دوره در بازی های المپیک شرکت داشته است.

روایت سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان از المپیکی شدن شاگردش

تصویری از حمیده ایرانمنش و ندا شهسواری بعد از کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس

وی افزود: رقابت ندا و مهشید خیلی نزدیک دنبال شد. ندا تا برتری ۳ بر یک هم پیش رفت اما مهشید توانست نتیجه ۳ به ۳ مساوی کند. رقابت در مجموع سخت بود و خیلی هم طول کشید در نهایت تجربه بیشتری که ندا شهسواری از حضور در مسابقات مختلف داشت، کمک کرد تا برنده این بازی شود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با اشاره به دیدار فینال که میان ندا شهسواری و «سروناز» از قزاقستان برگزار شد، گفت: حریف ندا شهسواری سید اول مسابقات بود که در مرحله مقدماتی هم مهشید را شکست داده بود. رقابت این دو بازیککن خیلی سخت بود و خیلی هم طولانی شد.

وی با یادآوری پیش بینی که پیش از مسابقات ازبکستان در مورد عملکرد ملی پوشان ایران داشت، گفت: همیشه می گفتم که شانس نمایندگان ایران برای کسب سهمیه ۵۰ به ۵۰ است، روند دیدار فینال و رقابت نزدیک ندا و حریف قزاقستانی اش گویای همین پیش بینی من بود. این دیدار خیلی نزدیک دنبال شد و گیم آخر که تعیین کننده بود هم با نتیجه نزدیک ۱۳ بر ۱۱ تمام شد.

ایرانمنش تاکید کرد: به این موضوع اشراف داشتم که ۶ بازیکن ایران، قزاقستان و ازبکستان تقریبا در یک سطح فنی قرار دارند. تمام دیدارهایی که ندا برنده آنها شد، سخت و نزدیک بود. حتی همان دیدار اول که ندا با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد، نتایج گیم ها خیلی نزدیک به هم بود. در کل شرایط مسابقات واقعا سخت بود و همین مسئله ارزش کسب سهمیه ندا را بیشتر می کند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با تاکید بر اینکه برنامه های آماده سازی ندا شهسواری تا المپیک به صورت منظم دنبال خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که این ملی پوش بتواند در سومین حضور المپیکی خود نتایج خوبی کسب کند.

کد خبر 6112771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha