۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۹:۲۸

میناسیان خبر داد:

برگزاری مراسم بزرگداشت سیصد و پنجاهمین سال تاسیس کلیسای وانک در اصفهان

برگزاری مراسم بزرگداشت سیصد و پنجاهمین سال تاسیس کلیسای وانک در اصفهان

اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان از برگزاری مراسم بزرگداشت سیصد و پنجاهمین سال تاسیس کلیسای وانک با حضور مقامات مختلف استانی و مهمانان ویژه خارجی از جمله نخست وزیر ارمنستان در روز 29 مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نوئل میناسیان عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران  اظهار داشت: مراسم بزرگداشت سیصد و و پنجاهمین سالروز تاسیس کلیسای وانک فرصتی برای تاکید بر ارتباط عمیق و تعامل میان ادیان الهی و انعکاس واقعیت های موجود در جمهوری اسلامی ایران در قبال اقلیت های دینی است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری سیصد و پنجاهمین سالگرد کلیسای وانک مصادف سفر نخست وزیر ارمنستان و هیئت همراه به ایران است، افزود: دیگر جنبه مهم برگزاری این مراسم ایجاد روابط  محکم تر میان دو کشور دوست و همسایه ایران و ارمنستان است که در حیطه های فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی در دوره های مختلف روابط حسنه ای داشته اند.

رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان با اشاره به اینکه برنامه های مختلف این سالگرد از 26 مهرماه آغاز می شود، ابراز داشت: در روز 29 مهرماه به عنوان آخرین روز این مراسم، سخنرانان و اندیشمندان کشورهای مختلفی همچون ارمنستان، لبنان، آمریکا و غیره در همایشی با موضوع نقش فرهنگی اجتماعی کلیسای وانک حضور پیدا می کنند و  محمد رئیسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و گریگور آراکلیان سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران از مهمان ویژه این مراسم هستند.

وی اضافه کرد: استاندار و شهردار اصفهان، رامشت رئیس سابق دانشگاه اصفهان، روبرت بگلریان نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس از سخنران ویژه این مراسم هستند و مسئولان میراث فرهنگی و اداره ارشاد اصفهان و حجت الاسلام ارزانی رئیس دبیرخانه ادیان توحیدی، نمایندگان ارامنه در ادوار مختلف مجلس و دیگر مسئولان نیز در این مراسم حضور دارند.

میناسیان تاکید کرد: کلیسای وانک مرکز معنوی، جلفای نو و تجارت بین الملل در قرن هفدهم، فرصت ها و امکانات بالقوه ارامنه اصفهان در بهبود روابط ایران و ارمنستان، نقش اصفهان به عنوان خواهرخوانده شهر ایروان در روابط ایران و ارمنستان و تلاش های بین المللی جهت حفظ ابنیه تاریخی از جمله موضوعات سخنرانی های این همایش است.

به گزارش مهر، همایش مراسم تاسیس سیصد و پنجاهمین سالگرد تاسسیس کلیسای وانک در تاریخ 29 مهرماه در باشگاه آرارات، واقع در خیابان خاقانی، کوچه شهید باغومیان برگزار می شود.

کد خبر 2388178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha