۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۸

کشیری:

شهرداری طالقان به تعهداتش در مدیریت مرکز دفن پسماند عمل کند

شهرداری طالقان به تعهداتش در مدیریت مرکز دفن پسماند عمل کند

طالقان - خبرگزاری مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان با انتقاد از مدیریت غیراصولی مرکز موقت دفن زباله این شهرستان گفت: آموزش و تفکیک از مبدأ و جانمایی محل مناسبی در خارج از حوزه آبریز سد طالقان، راه حلی برای ساماندهی به وضعیت موجود است.

حشمت الله کشیری در گفتگو با مهر، درباره وضعیت محل دفن زباله شهرستان طالقان با اشاره به اینکه این محل از سال 84 به عنوان محلی موقتی در نظرگرفته شده بود، گفت: وظیفه مدیریت اصولی و صحیح زباله در شهرها به عهده شهرداری است اما مدیریتی صحیح و اصولی بر تفکیک از مبدا و محل دفن بهداشتی پسماندها در این شهرستان اعمال نشده است.

وی افزود: سال 84 که این مکان به عنوان محلی موقت معرفی شده بود قرار شد شهرداری تا زمان جانمایی محل مناسب، ضمن اتخاذ تمهیدات زیست محیطی نسبت به مدیریت محل مورد نظر اقدام کند که متاسفانه شهرداری طالقان به جای رفع مشکلات بهداشتی و زیست محیطی فقط به فکر سامانه زباله سوز بوده و از انتقال زباله ها به حلقه دره و یا جانمایی محل مناسب به بهانه حضور گردشگران و نظر به اینکه بیشتر پسماندها از گردشگران است شانه خالی می کند.

کشیری یادآور شد: با توجه به اینکه محل فعلی در ارتفاع بالای دو هزار متر بوده و با روستای ورکش و دره فصلی فاصله خیلی کمی دارد، همین همجواری برای مردم این روستا معضلات بهداشتی به وجود آورده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان بهترین راه حل را آموزش و تفکیک از مبدأ و جانمایی محل مناسبی در خارج از حوزه آبریز سد طالقان اعلام کرد.

وی تاکید کرد: باید علاوه بر مدیریت صحیح مرکز دفن زباله این شهرستان، نسبت به انتقال پسماندها به مراکز مجاز اقدام کرد.

به گزارش مهر، چندی پیش مدیرکل شهری و شوراهای استانداری البرز در کارگروه مدیریت پسماند استان در مورد تعیین تکلیف جمع آوری زباله های شهرستان طالقان گفت که با توجه به اینکه این شهرستان مانند کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد دارای دشت وسیع و گسترده نیست بنابراین امکان حمل زباله از طالقان به حلقه دره کرج مقرون به صرفه نبوده و بهترین راه حل این است که حداقل ها را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: مسئولان این شهرستان تا کنون چند نقطه را برای دفن و امحاء زباله به اداره کل حفاظت محیط زیست معرفی کرده اند که با قوانین و مقررات زیست محیطی مغایرت دارد.

البرزی افزود: البته با توجه به توپوگرافی شهرستان طالقان نمی توان تمام مقررات زیست محیطی را رعایت کرد بنابراین باید ظرف یک ماه آینده یک یا دو مکان را که حداکثر ملاحظات زیست محیطی در آن قابل اجرا باشد معرفی و با حضور کارشناسانی از محیط زیست، راه و شهرسازی و منابع طبیعی مکان یابی کرد.
 

کد خبر 2392609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha