۲۵ فروردین ۱۳۹۰، ۱۴:۳۰

پیکر بابااولادی پیشکسوت کشتی در قزوین به خاک سپرده شد

پیکر بابااولادی پیشکسوت کشتی در قزوین به خاک سپرده شد

قزوین - خبرگزاری مهر: پیکر پهلوان شعبان بابااولادی پیشکسوت کشتی در قزوین تشییع شد.

به گزارش خبرنگار مهر در قزوین، پیکر مرحوم زنده یاد پهلوان شعبان بابا اولادی پیشکسوت ورزش قزوین و قهرمان سابق کشتی جهان، آسیا و ایران، بعد ازظهر چهارشنبه با حضور مدیرکل تربیت بدنی، معاونان وجمع کثیری از جامعه ورزش استان، ورزش دوستان و اهالی جامعه کشتی در قزوین تشییع و در آرامستان بهشت حسینی(نوبل) به خاک سپرده شد.

در این مراسم که اکبر محمودی مدیرکل، احمدپور معاون ورزشی و کارشناسان اداره کل تربیت بدنی، روسای هیئت های ورزشی استان، پیش کسوتان رشته های مختلف ورزشی، قهرمانان به همراه مردم ورزش دوست قزوین و اهالی کشتی حضور داشتند، پیکر این پهلوان از مقابل مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی قزوین تشییع و در آرامستان بهشت حسینی(نوبلی) به خاک سپرده شد.

زنده یاد پهلوان بابا اولادی ظهر روز دوشنبه 22 فروردین بر اثر کهولت سن و بیماری در سن 80 سالگی در بیمارستان رازی قزوین به دیار باقی شتافت.

مرحوم بابا اولادی فروردین سال1310 در شهر قزوین متولد شد و از سن هشت سالگی با حضور در گود زورخانه فعالیت ورزشی خود را آغاز کرد.

کسب عنوان قهرمانی در مسابقات کشتی راه آهن های جهان و عنوان چهارمی رقابت های جهانی صوفیه بلغارستان و نیز چندین سال قهرمانی بلا منازع کشتی ایران از جمله افتخارات ورزشی زنده یاد بابا اولادی است.

این پیش کسوت کشتی از همدوره های مرحوم جهان پهلوان تختی بشمار می رود.

بابا اولادی از معدود کشتی گیران ایران بود که در سه رشته فرنگی، آزاد و پهلوانی فعالیت کرد و در هر سه رشته موفق به کسب عنوان طلای کشور شد.

وی در طول دوران فعالیت خود، ورزشکاران زیادی را به جامعه کشتی قزوین و کشور تحویل داد.

چند ماه قبل، محمودی مدیرکل تریبت بدنی استان در راس هیئتی متشکل از معاونان و اعضای هیئت کشتی استان با حضور در منزل مرحوم پهلوان بابا اولادی ضمن عیادت از این مرحوم با تقدیم هدایایی تجلیل کرد.

جامعه کشتی قزوین در زمان حیات مرحوم بابا اولادی با برگزاری رقابت های مختلف تحت عنوان یادواره و بزرگداشت وی، به این پیشکسوت پرافتخار ورزش ادای دین و احترام کرده بود.

کد خبر 1288783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha