۱۳ فروردین ۱۳۹۱، ۰:۱۱

با ساخت گیربکس‌های Flender /

شرکت آلومینای ایران - جاجرم تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد

شرکت آلومینای ایران - جاجرم تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل کارخانه آلومینای ایران - جاجرم گفت: این شرکت با ساخت گیربکس‌های Flender، تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

اسماعیل شکوهی مقدم در گفتگو با خبرنگارمهر با بیان اینکه تولید با دانش کار و سرمایه ایرانی، نقشه راهی است که تحقیقا دست یافتنی است افزود: عملکرد مجموعه آلومینای ایران حقیقت روشنی از این هدف غرور آفرین است.

وی افزود: شرکت آلومینای ایران با استفاده از مهندسین و سازندگان ایرانی موفق به ساخت تمام قطعات داخلی گیربکس با کیفیت مشابه خارجی و یک ششم قیمت خارجی گردید.

شکوهی مقدم با بیان اینکه پس از تحریم‌ها شرکت سازنده خارجی از فروش، تعمیر و تامین قطعات خودداری کرده است افزود: تلاش مهندسین این شرکت در ساخت گیربکس F lender که در فرایند تولید آلومینا جهت همزن مخازن ترسیب استفاده می‌شود، گامی بزرگ در تولید این نوع گیربکس پرقدرت است.

وی قیمت خارجی هر گیربکس را 360 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: برای تولید هرگیربکس توسط مهندسین این شرکت مبلغ 60 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرعامل کارخانه آلومینای ایران در مورد گیربکس تولید شده توضیح داد: گیربکس‌های ساخت داخل با قدرت 45 کیلووات و دور موتور ورودی 1450rpm  و خروجی 10.5rpm وارد مدار شده است.

وی افزود: گیربکس تولید شده درمقایسه با مشابه خارجی با خروجی 6rpm از کیفیت و راندمان بهتری برخوردار است.

شکوهی مقدم در ادامه اظهارداشت: با طراحی مهندسی و ساخت تجهیزات و قطعات یدکی مورد نیاز تنها مجتمع صنعتی آلومینا در خاورمیانه، علاوه بر پایداری و استمرار تولید، سالیانه بیش از 5 میلیون دلار از خروج ارز از کشور جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه کارآفرینان و صاحبان صنعت باید تهدید تحریم‌ها را به فرصتی برای نوآوری تبدیل کنند افزود: تجربه نشان داده است که همواره توجه دولت‌ها پس از تنگناهای حاصل از کاهش درآمدهای ارزی ناشی از کاهش قیمت نفت و یا حاصل تحریم‌های استکبار جهانی، زمینه ساز رشد تولید، خلاقیت و نوآوری و در نتیجه رشد صادرات بوده است.

شکوهی مقدم یاد آور شد: صاحبان صنعت و کارآفرینان می‌توانند در این عرصه، خلاقیت و اثرگذاری خود را بر صنعت و اقتصاد در بالاترین سطح بازدهی تجاری برای خود به منصه ظهور برسانند.

مدیرعامل کارخانه آلومینای ایران تصریح کرد: با همت و تلاش کارگران شرکت آلومینی ایران، بومی سازی در برخی از مواد ورود قطعات یدکی به ویژه گریبکس، دمپنر و دیافراگم مربوط به پمپ فشار قوی واحد انحلال ( GEHO) به حداقل نیاز خود رسیده است.

وی افزود: با این اقدام، تجهیزات و قطعات مورد نیاز، این مجموعه بزرگ صنعتی در خاورمیانه بدون هیچگونه نیازی به خارج از مرزهای ایران اسلامی در مسیر تولید با حداکثر طرفت پایدار و مستمر باقی خواهد ماند.

شکوهی مقدم اظهارداشت: مهندسین و کارگران آلومینای ایران با حذف واردات و با استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های داخلی در ساخت قطعات و تجهیزات، ارزبری این مجموعه را به صفر رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه شرکت آلومینی ایران در بخش‌های مختلف صنایع آلومینیم، محیط زیست، ساختمان و داروسازی نقش پایه‌ای دارد اظهار داشت: امیدواریم با پیشرفت تولید آلومینا در این شرکت، واردات کشور در جهت گسترش این صنایع به مرز خودکفایی برسد.

کارخانه آلومینای ایران - جاجرم در جنوب غربی خراسان شمالی و در7 کیلومتری جاده سنخواست به اسفراین قرار دارد.

کد خبر 1566519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha