۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۴۰

از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری؛

۲هزارمیلیارد ریال به تكمیل مجتمع صنعتی آلومینای جاجرم اختصاص یافت

۲هزارمیلیارد ریال به تكمیل مجتمع صنعتی آلومینای جاجرم اختصاص یافت

بجنورد- رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از تخصیص دو هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور تكمیل فازاول مجتمع صنعتی آلومینای جاجرم از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی خبر داد.

یحیی نیكدل در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینكه تكمیل مجتمع صنعتی شمش آلومینای جاجرم از سال ۸۶ تاكنون به دلیل نبود اعتبار و نامشخص بودن مالكیت این واحد صنعتی متوقف شده بود، افزود: در سفر اخیر ریاست جمهوری به خراسان شمالی دو هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور تكمیل فاز اول این واحد صنعتی تخصیص داده شد.

وی اظهار داشت: با این میزان تخصیص اعتبار، مجتمع صنعتی شمش آلومینای جاجرم در سال ۹۵ با تولید سالانه ۳۶ هزار تن محصول به بهره برداری خواهد رسید.

نیكدل گفت: هم اكنون این واحد صنعتی با صرف یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

وی تصریح كرد: با بهره برداری از این واحد صنعتی برای ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: در فاز تكمیلی مجتمع صنعتی آلومینای جاجرم، سالانه ۱۱۰ هزار تن شمش آلومینیوم تولید می شود.

نیكدل با بیان اینكه محصول پودرآلومینیوم جاجرم در سه واحد صنعتی ایرالكو، المهدی و هرمزال ایران مصرف می شود، گفت: این واحدها در سنوات گذشته مشكلاتی برای خرید پودر آلومینای جاجرم ایجاد كردند كه با بهره برداری از این واحد صنعتی در خراسان شمالی این مشكل رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارخانه آلومینای جاجرم در ۱۷۵ فاصله کیلومتری جنوب مرکز خراسان شمالی در سال ۸۱ و در دوران دولت هشتم با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن پودر آلومینا در سال به بهره برداری رسید.

کد خبر 2886039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha