۱۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۰۷

دادگاه اختلاس استانداری؛

ساکنان لواسان می توانند از طرح جامع شکایت کنند/ چرا بین 50 نفر من متهم شدم

ساکنان لواسان می توانند از طرح جامع شکایت کنند/ چرا بین 50 نفر من متهم شدم

معاون سابق استاندار تهران، گفت: تمامی ساکنان شهر لواسان می توانند علیه طرح جامع شکایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، "ی - د" در ادامه دفاعیات خود در رابطه با اتهام اهمال و ضرر به اموال دولتی به میزان 5 هزار میلیارد ریال، اظهار داشت: در ابتدای صحبتهایم می توانم سئوالی را مطرح کنم؟

قاضی: شما از خودتان فقط دفاع کنید.

متهم: سیر مراحل طرح جامع تفصیلی را باید در ابتدا توضیح دهم، 50 نفر این طرح را تصویب کردند و حالا من باید در بین آنها محاکمه شوم؟ این طرح مصوبه شورای عالی به ریاست وزیر مسکن است. این اتفاق سال 82 رخ داد و وزارت مسکن برای این کار مشاوری را انتخاب کرد تا طرح تفصیلی لواسان را تهیه کند. در حالیکه مساحت طرح هادی لواسان 3 هزار و 300 هکتار است این میزان در طرح جامع به 770 هکتار کاهش یافته است. 50 درصد از مساحت زمینها با توافق به شهرداری داده شد که در صورتی که 5 هزار میلیارد ریال من اختلاس کرده ام همین میزان نیز از سوی شهرداری گرفته شده است. در کجا به خاطر تغییر کاربری 50 درصد زمین را می گیرند که این میزان با احتساب کم کردن مساحت بابت راه و دیگر موارد به حدود 80 درصد می رسد. مالکین این زمینها آنها را از دو نهاد گرفتند که در طرح هادی در محدوده لویزان بوده و در طرح جامع از آن خارج شده است.

وی ادامه داد: 200 قطعه 2 هزار متری زمین در منطقه کلات وجود داشت که با توجه به قیمت زمین در آنجا ارزش آن 150 میلیارد ریال می شود. حال نمی دانم چرا ارزش آن به 5 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است. همانطور که گفتم 50 نفر در این ماجرا نقش داشته اند و حالا من گیر افتاده ام. سازمان جهاد کشاورزی خودش عضو کمیسیون ماده 5 است پس چرا به این موضوع اعتراضی نکرد؟

معاون سابق فنی و عمرانی استانداری تهران تاکید کرد: سیر کار قانونی بوده و بدون هیچ تخلفی صورت گرفته است. اگر هم تخلفی بوده حقوقی بوده است. با این توضیحات هیچ اتهامی را در این زمینه قبول نمی کنم.

کد خبر 1619896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha