۱۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۴۱

انتقاد امام جمعه بندرعباس از طرح جداسازی بخشهایی از هرمزگان

انتقاد امام جمعه بندرعباس از طرح جداسازی بخشهایی از هرمزگان

بندرعباس - خبرگزاری مهر: امام جمعه بندرعباس از طرح جداسازی بخشهایی از استان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، اظهار داشت: دشمنان هرچه در رسانه های خود تلاش کردند تا محرم را از مردم بگیرند اما موفق نشدند و زورشان نرسید این کار را کنند و مردم هرساله همزمان با فراررسیدن ماه محرم به عزاداری برای سالار شهیدان می پردازند.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به سخنرانی ها در مجالس ماه محرم، تصریح کرد: مداحی و سینه زنی در ماه محرم کار خوبی است اما باید توجه داشته باشیم آن چیزی که مردم را با دین آشنا می کند، عقلانیت است، نه شعر و باید به سخنرانی ها در این ماه اهمیت بیشتری داده شود چون جامعه با بحثهای منطقی در مقابل تمامی بدی ها بیمه می شود.

چهره واقعی عاشورا به مردم گفته شود

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه با انتقاد از برخی دروغ پراکنی ها در برخی مداحی ها در ماه محرم، عنوان کرد: چهره عاشورا و کربلا زیباترین چهره هاست و برخی نباید با دروغ این چهره زیبا را تغییر دهند، بلکه باید هرچه در عاشورا اتفاق افتاده را به مردم بگویند.

نعیم آبادی گریاندن زوری مردم را کاری نادرست دانست و افزود: مداحان باید عاشورا را همان گونه که عاشورائیان آن را رقم زدند برای توصیف کنند و نباید تلاش کنند که مردم را به زور به گریه بیندازند چون به زور گریاندن مردم واجب نیست و باید تمامی روایاتی که از عاشورا در ماه محرم مطرح می شود طبق اسناد و مدارک معتبر باشد و از دروغ پردازی در این ماه دوری شود.

کانون خانواده ها متلاشی نشوند

وی در بخش دیگری از سخنان ضمن گرامیداشت روز خانواده، بیان داشت: هیچ بنایی مبارک تر از بنای خانواده نیست و نباید این بنای مبارک به بهانه های بی اهمیت و بچه گانه از هم پاشیده شود.

خطیب نماز جمعه بندرعباس با بیان اینکه هم اکنون کانون گرم خانواده در غرب از بین رفته است، خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار در حال حاضر 52 درصد خانواده ها در آمریکا متلاشی شده اند و در غرب دیگر خانواده به نوعی معنا ندارد و این کانون مهم از بین رفته است.

نعیم آبادی ادامه داد: در کشورمان نیز خانواده ها باید به جلوگیری از طلاق و متلاشی شدن خانواده توجه داشته باشند، چون طلاق تنها کار حلالی است که پیامبر بزرگوار اسلام آن را نهی کرده اند و نباید با کوچکترین بهانه ها افراد تن به طلاق بدهند.

وی در ادامه انتخاب مجدد باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا را انتخاب فرد بد از میان بد و بدتر توصیف کرد و گفت: انتخاب مجدد باراک اوباما دلیلی بر بهترین و نمونه بودن او نیست بلکه مردم آمریکا از میان بد و بدتر آن فردی را که دیوانگی کمتری را داشته انتخاب کردند و قطعا اگر انتخابات آمریکا به شکل دیگری و با حضور نامزدهای متنوع برگزار می شد، اوباما انتخاب نمی شد.

جداسازی بخشهایی از هرمزگان غیرمنطقی است

وی در بخش دیگری از سخنان به مسئله جدایی بخشهایی از هرمزگان از این استان اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه با توجیه سرمایه گذاری بیشتر برخی افراد می خواهند بخشهایی از استان هرمزگان را جدا کرده و به استان فارس ملحق کنند، در حالی که تا کنون در هرمزگان سرمایه گذاری های بزرگی بدون هیچ گونه محدودیتی صورت گرفته و این کار کاملا غیرمنطقی است و مسائل بدی را برای کشور ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری ضمن ابراز مخالفت شدید با اجرای چنین طرحهایی، تصریح کرد: اگر چنین کاری در هرمزگان انجام شود، مردم و مسئولان در سایر نقاط کشور از جمله سمنان نیز می توانند ادعا کنند که به دلیل نزدیک بودن به دریا باید بخشهایی از استانهای شمالی به استان آنها ملحق شود تا آنها نیز به دریای خزر برسند و مسئولان باید توجه داشته باشند که انجام این کار عواقب بدی را برای کشور به همراه خواهد داشت و آنها دیگر نمی توانند در خصوص این مسئله به مردم پاسخگو باشند.

پاسخهای وزیر کشور قانع کننده نبود

نعیم آبادی با اشاره به دیدارش با وزیر کشور در همین خصوص، گفت: وزیر کشور نتوانست به سوالات من در خصوص جداسازی بخشهای از هرمزگان پاسخ قانع کننده بدهد و او هرچه گفت من توانستم دلیلی برای درست نبودن انجام این کار بیاورم و این مسئله نشان دهنده این است که این اقدام کاملا غیرمنطقی است.

وی اضافه کرد: مردم ایران در تمامی شهرها و استانها با یکدیگر متحد هستند و مطرح کردن چنین بحثهایی میان مردم دعوا و اختلاف ایجاد می کند و من به عنوان امام جمعه بندرعباس به نمایندگی از مردم اعلام می کنم که مردم با این طرح به شدت مخالفند.

به گزارش مهر، طی هفته های گذشته بحثهایی در خصوص طرح جداسازی شهرستان پارسیان از استان هرمزگان و الحاق این شهرستان به استان فارس مطرح شد که این طرح به شدت با واکنش و مخالفت نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی مواجه شد و در نهایت محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در جلسه ای با نمایندگان هرمزگان اجرای این طرح را منتفی دانست. 

کد خبر 1739357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha