۱۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۶

عبدالکریم هاشمی مطرح کرد:

آخرین وضعیت پیگیری نمایندگان هرمزگان برای توقف مصوبه جدایی بخشی از پارسیان/ تاکید بر حفظ آرامش

آخرین وضعیت پیگیری نمایندگان هرمزگان برای توقف مصوبه جدایی بخشی از پارسیان/ تاکید بر حفظ آرامش

بندرعباس - خبرگزاری مهر: نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس تأکید کرد: نمایندگان هرمزگان در مجلس از تمامی توانشان برای توقف و لغو مصوبه انتزاع چند روستای پارسیان و الحاق به استان فارس استفاده خواهند کرد.

سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت پیگیری های نمایندگان استان برای توقف مصوبه الحاق چند روستای هرمزگان به فارس بیان داشت: نمایندگان هرمزگان در مجلس تا احقاق حقوق مردم هرمزگان و توقف و لغو مصوبه شدیدا موضوع را از مراجع قانونی پیگیری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: دیدارهایی با معاون اول رئیس جمهور، معاون پارلمانی رئیس جمهور و وزیر کشور برگزار شده است. همچنین در صحن علنی مجلس تذکرات کتبی و شفاهی به رئیس جمهور و وزیر کشور داده شد و سئوال از رحمانی فضلی وزیر کشور در صحن علنی مجلس انجام خواهد گرفت.

هاشمی با اظهار اینکه مصوبه شورای عالی امنیت ملی غیر از آن چیزی است که برخی از نمایندگان استان فارس بیان می کنند، اظهارداشت: چند نفر خاص با نفوذشان مصوبه شورای عالی امنیت ملی را با پیگیری های مستمر به شکل غیرواقعی برای مردم تداعی کرده اند و اینگونه رفتارها موجب ایجاد تنش و نگرانی در میان مردم شده است.

هاشمی نخل ابراهیمی سر چشمه اینگونه رفتارها و اظهارنظرها را ناشی از منفعت طلبی، زیاده خواهی و تامین منافع مادی در آینده چند نفر عنوان کرد و با دعوت از مردم به آرامش و صبوری پیشه کردن، خاطرنشان کرد: مردم خونگرم هرمزگان با حفظ آرامش نگذارند دشمنان انقلاب و نظام از اینگونه تجمعات استفاده های سوء ببرند.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر در مورد اینکه مصوبه شورای عالی امنیت چه بوده است، بیان داشت: در این مصوبه دسترسی آسان و استفاده از ظرفیتهای استانهای همجوار مورد تاکید بوده نه الحاق و انتزاع بخشی از استانها. در این مصوبه استانها برای بهره گیری از ظرفیت های یکدیگر می توانند با ایجاد اتوبان، راه آهن و خط پروازی دسترسی مردم، تجار و بازرگانان را برای تجارت، گردشگری و سرمایه گذاری در سایر استانها فراهم کنند.

وی افزود: اینگونه ایجاد امکانات فضا را فراهم می کند تا استانهای مرزی در زمانهای بحرانی از این امکانات و زیرساختهای ایجاد شده کمال استفاده را ببرند.

هاشمی نخل ابراهیمی تصریح کرد: چند نفر خاص با پیگیری و القای اینکه تنها دو روستا جدا خواهد شد سعی در دستیابی به منافع شخصی داشتند در حالی که باید تاکید شود جداسازی این دو روستا نوعی جدایی هرمزگان از بوشهر و عسلویه است. اگر این اتفاق رخ دهد هرمزگان از منابع عظیم گازی و نفتی که در منطقه پارسیان و عسلویه است بی بهره خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه استاندار هرمزگان وظیفه اطلاع رسانی این نامه را به نمایندگان استان و نماینده ولی فقیه داشت، افزود: استاندار هرمزگان باید توضیح دهد که چرا این موضوع مهم را به نمایندگان استان و مردم اطلاع رسانی نکرده است همچنین چرا در فضای ملتهب کنونی هم اقدام به اطلاع رسانی در مورد روند مصوبه به مردم نمی کند.

 

 

 

کد خبر 2152938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha