۲۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۷:۰۱

اخبار جنوب استان تهران/

طرح نظارتی ویژه شب یلدا در ورامین آغاز شد

طرح نظارتی ویژه شب یلدا در ورامین آغاز شد

جنوب استان تهران - خبرگزاری مهر: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین از آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه شب یلدا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن میرزایی گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور آغاز و تا سی ام آذرماه سال جاری ادامه خواهد داشت که در اجرای این طرح که با هدف کنترل قیمتها و مقابله با تخلفات احتمالی در بازار عرضه کالاهای پر مصرف صورت خواهد پذیرفت، بازرسیهای مشترک دستگاه های نظارتی و قضایی از واحدهای صنفی مرتبط با این امر تشدید خواهد شد.

وی افزود: این واحدهای صنفی شامل واحدهای عرضه آجیل و تنقلات، انواع میوه ها به ویژه هندوانه و انار و نیز شیرینی است که در راستای اجرای این طرح، 10 گروه از بازرسان این اداره و ناظران مجامع امور صنفی با همراهی نمایندگان تعزیرات حکومتی با حضور در بازار شهرستان ورامین بر روند عرضه کالاهای مورد نیاز مردم نظارت می کنند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از گرانفروشی و کم فروشی، مراتب را با شماره سامانه 124 به اطلاع بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت برسانند.

همایش بزرگداشت "استادعلی دوانی" برگزار می شود

همایش بزرگداشت "علامه استاد علی دوانی"  پنجم دی ماه در دانشگاه قرآن و حدیث شهرری برگزار می شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه قرآن و حدیث شهرری گفت: این مراسم همزمان با ششمین سالگرد درگذشت مرحوم استاد دوانی در تالار همایش شیخ طوسی(ره) این واحد دانشگاهی برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدعلی صادقی افزود: این مراسم با هدف معرفی خدمات ارزنده این استاد برجسته تاریخ اسلام به دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث و علاقه مندان به علوم و معارف اسلامی برگزار می شود.

وی عنوان داشت: در این مراسم دکتر محمدحسین رجبی دوانی، فرزند مرحوم علی دوانی طی سخنانی به بررسی شخصیت علمی، اخلاقی و سیاسی استاد علی دوانی می پردازد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه قرآن و حدیث شهرری با اشاره به آثار گرانقدر استاد دوانی، اضافه کرد: در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از تألیفات و تصاویر علامه علی دوانی(ره) به نمایش درمی آید تا شرکت کنندگان با آثار گرانسنگ ایشان نیز آشنا شوند.

وی بیان داشت: علامه استاد علی دوانی، محقق و پژوهشگر تاریخ درهجدهم دی ماه سال 1385 دارفانی را وداع گفت و از وی آثار وتالیفات ارزشمندی به یادگار مانده است.

صادقی ادامه داد: کتابخانه شخصی ایشان با نام کتابخانه حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) بالغ بر 10 هزار جلد در پنچ هزار عنوان، توسط فرزندان آن مرحوم به دانشگاه قرآن و حدیث اهدا شده که محققان و پژوهشگران از آن استفاده می کنند.

چهار واحد تجاری به دلیل تخلفات غیر بهداشتی در شهرری پلمپ شد

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری از پلمپ یک واحد غیرمجاز توزیع قرصهای مکمل تغذیه ای، دو فروشگاه مرغ فروشی و یک باب چلوکبابی در این منطقه خبرداد.

داوود بابازاده گفت: این اقدام در پی بازدید کارشناسان واحد بهداشت محیط از یک عطاری و کشف داروهای مکمل بود که به دلیل نداشتن مجوز وزارت بهداشت و فروش دارو توسط افراد غیرمطلع، انجام می شد.

وی همچنین از تعطیل کردن دو واحد مرغ فروشی و یک باب چلوکبابی به دلیل تخلفات بهداشتی در سطح شهرستان ری خبرداد و افزود: مشکلات این واحدها شامل عدم رعایت بهداشت ساختمان و بهداشت فردی و فساد مرغ و ماهی بود که به دلیل بی توجهی به اخطارهای شبکه و برطرف نشدن عیوب و به منظور تأمین سلامت مردم و جامعه از ادامه فعالیت واحدهای صنفی مذکور جلوگیری شد.

کد خبر 1766843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha