۱۱ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۳۰

گزارش خبری/

ایجاد صدها آبشار فصلی در دامنه زردکوه بختیاری/جان گرفتن چشمه ها و قناتها

ایجاد صدها آبشار فصلی در دامنه زردکوه بختیاری/جان گرفتن چشمه ها و قناتها

شهرکرد - خبرگزاری مهر: همزمان با گرم شدن هوا درکوهرنگ و آغاز آب شدن برفها، آبشار های فراوانی در دامنه زردکوه بختیاری ایجاد شده است. 

به گزارش خبرنگار مهر، هوا در استان چهارمحال و بختیاری روز به روز در حال گرم شدن است و این مهم موجب شده برفهای انباشته شده در روی کوهستانها آب شود و آبشارهای فصلی و جوی های آب در ارتفاعان وکوهستانهای سراسر استان ایجاد شود.

هم اکنون بسیاری از قنات های و چشمه هایی که سال گذشته خشک شده بودند دوباره آب در آنها جاری شد.

همچنین چشمه و قناتهایی که دبی آب آنها بسیار کم شده بود و در حال خشکیدن بودند دوباره دارای جریان آب قابل توجه قرار گرفتند.

چشمه سرچشمه فرخ شهر، قنات بروی، قنات کرسنگ، چشمه زنه هفشجان، چشمه دیمه، چشمه وقت و ساعت و ... از نمونه چشمه ها و قناتهای هستند که شدت دبی آنها افزایش پیدا کرده است و این مهم موجب خوشحالی کشاورزان این استان شده است.

همچنین آب شدن برفها در کوهستانها و ایجاد جوی های آب موجب شده است آبشارهای فصلی فراوانی در این مناطق ایجاد شود که منظره های زیبایی را ایجاد کرده است.

آب شدن برفها  در دامنه زردکوه بختیاری موجب ایجاد آبشار های فصلی فراوانی شده است.

معاون فرماندار کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: آب شدن برفهای شهرستان کوهرنگ اغاز شده و لحظه به لحظه ارتفاع برفها در حال کاهش است.

اسکندر کریمی بیان داشت: آب شدن برفها موجب افزایش آب رودخانه ها، چشمه ها و قناتهای این شهرستان شده است.

وی به ایجاد مناظر زیبا در این شهرستان در اثر اب شدن برفها اشاره کرد و تاکید کرد: هم اکنون با پایان فصل زمستان مناظر زیبا و بدیعی در این شهرستان ایجاد شده است.

وی بیان داشت: هم اکنون شهرستان کوهرنگ در خال آماده شدن برای پذیرایی از مسافران نوروزی است.

وی با اشاره به وجود سه هتل مجهز در این شهرستان تاکید کرد: صاحبان هتلها هم اکنون در حال تجهیز کردن هتلها و استفاده از وسایل نو هستند.

شهرستان کوهرنگ روزانه 10 هزار گردشگر را به خود جذب می کند

شهردار چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شهرستان کوهرنگ روزانه 10 هزار گردشگر را به خود جذب می کند.
 
کورش هزاریان اظهار داشت: چلگرد با مساحت 611 هکتار یک شهر توریستی است که در آن تونل و آبشار کوهرنگ، غار یخی، دشت لاله، پیست اسکی از جمله مکان های شهرستان کوهرنگ است که گردشگر را به خود جذب می کند.
 
وی تصریح کرد: هشت درصد کل منابع آبی در شهرستان کوهرنگ وجود دارد ، 15 نقطه دیدنی و جذاب و پیست های اسکی در این منطقه باعث شده است که کوهرنگ برای تمامی ملت ایران شهرستانی شناخته شده باشد.
 
هزاریان ادامه داد: هرساله در این شهرستان جشنواره شهر برفی برگزار می شود که در سال جاری از 16 تا 19 بهمن این  جشنواره ادامه داشت وتعداد قابل توجهی گردشگر در بهمن ماه  از این منطقه دیدن کردند.
 
شهردار چلگرد یادآور شد: شهرستان کوهرنگ به عنوان قطب گردشگری در استان و حتی در کشور مطرح شده است .
 
وی بیان داشت: پیست اسکی در زمستان و در تابستان در یک سال اخیر ، تاثیر و راه اندازی ماشین آلات سنگین، شن ریزی و برف روبی ازدستگاه های شهرداری باعث شده است که 40 میلیون تومان در آمد را برای شهرداری چلگرد به همراه داشته باشد.
 
................................
 
گزارش:  مرضیه عالیپور
کد خبر 2003650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha